Thursday, July 7, 2011

Merokok..Macho Ke?

untuk pengetahuan kepada yang belum mengetahui fakta ini
TERDAPAT 4000 JENIS BAHAN KIMIA BERBAHAYA DALAM ASAP ROKOK TERMASUK 200 BAHAN TERDIRI DARIPADA TOKSIK DAN 63 LAGI MENYUMBANG KEPADA PENYAKIT KANSER PARU-PARU,MULUT DAN PERUT SELAIN PENYAKIT JANTUNG..SEBATANG ROKOK MENGANDUNGI NIKOTIN YANG MENYEBABKAN KETAGIHAN,KARBON MONOKSIDA,TAR,ACETONE (pelarut minyak dan cat),AMMONIA.METHANE(digunakan untuk bahan celup),DDT(bahan pembunuh serangga),BUTANE(sejenis gas yang digunakan dalam masakan).
adakah rokok membuatkan kamu menjadi lebih 'lelaki' daripada yang tidak merokok?rasanya...tidak!bui percaya lelaki masih kekal kelelakiannya waima tidak merokok kerana rokok tidak membawa sebarang tanda kegagahan seorang lelaki..malah di mata perempuan lelaki yang tidak merokok lebih menarik,bibirnya merah,gigi putih bersih malah nafas dan badan tidaklah berbau hingga membuatkan perempuan menjauhkan diri..APA PULA PENDAPAT KORANG?

28 comments:

nurul nadia nasir said...

tak suka orang merokok!bukan dirg membunuh diri diorg..malah org sekeliling pon turut kene

SoLy SoLicious said...

depa ingt depa hot n macho la bile hisap rokok

Freaky said...

nasib baik freaky bukan perokok =_=

niena shopping2u said...

lelaki yg merokok ni xmacho laa.. erm, tpi ada je yg ngaku macho dgn merokok ni... erk..cmne pmpuan yg smoke?adakah dia mnganggap dirinya sbgai cun ?

Syuxer said...

x macho sebenarnya..isu macho itu timbul dalam dunia mereka aje..bagi perokok,itu macho..jadi ianya kes syok sendiri heheh..

aimie amalina said...

huuu..sungguh tidak macho sebenarnye..hanco lag ade...hii =p

harrazdani said...

merokok itu busuk...peace no war..huhuu

♥Aien Najwa♥ said...

Bui : mcm sy..dolu-dolu sy ader ckp kt member xsuker laki merokok..last2 bf sy dpt p'hisap rokok..but, kurgla rokok nyer..puas bebel gk..hahahaha..

Azhafizah[フィザ] said...

lelaki yang tak merokok lebih nampak cool..tak suke dgn perokok yang tak hormat org lain..suke hembus2 asap kat tmpt awam..especially kedai makan..bukan menghina..tapi kenelah hormat org disekeliling..kan bahaya kalau kite sedut asap rokok tu..kene ade bilik khas untuk si perokok ni,,dah ade amaran kat kotak rokok pon masih tak mo bace.kak bui,kang fiza komen jadi satu entry pulak..stop dululah ye..hehhe

sHi Ma said...

katakan tak nak pada rokok... xsuka perokok. walaupun.... erm ramai bebenor si penghisap rokok skrg nie...

ciNtA said...

xmacho la lelaki merokok kak bui..yg x merokok lagi macho..sungguh bau rokok ya kuat..dah kmk elergic ngan asap rokok..asap rokok nyuruh idong, mata n kadang2 muka kmk gatal..sungguh gatal..sengsara rasa nyawa koh..so mek rasa lelaki yg xmerokok jauh lebih macho dr yg merokok..

ajumohit said...

Bui arini aju kuar visit dgn perokok tegar, rasanya setiap kali brenti td 2 btg rokok dia hisap, sib bek hubby ku tak merokok huhu

Siti Arfah said...

Xsuka sgt laki merokok. Kekdg tu tgk laki dh smart, ttbe isap rkok, reject trus la. huhu. Em mmg setuju ckp bui, mne ade rkok ni tnda kegagahan lelaki pn, then laki mmg lbih mnarik x mrokok. Pape pn setuju pndpt bui. :). Xphm ngn lelaki yg mrokok, dh tau cm2 bnda x elok da lam rkok, still nk merokok juga. =,="

ary anwari said...

tak macho pun kak bui...

http://ary-anwari.blogspot.com/2011/07/petua-12-m-untuk-mengatasi-keinginan.html

kak bui baca aw..:)

cik najihah said...

x macho langsung..

cahayabintang said...

tak suke laki merokok. sesak nafas,busuk!

aleen aiden said...

yeah,alin stuju!!!hu3

Ain said...

merokok tak macho pun okay. busuk adelah!

Acik said...

x kisah! sukoti ko ler ... :)

Wanie said...

tak macho langsung..
ade je laki pike bile diorg merokok nampak macho..
pelik betul, sape la cakap kat diorg..hehe

sha my heart said...

anti-perokok.. bila bau asap rokok, boleh terbatuk dan sakit kepala. so, away from smoker is better way.

diana said...

pompuan pun sekarang makin ramai yang merokok..
ingt lawa ke apa..

syira said...

merokok adalah salah satu faktor yang mendorong penyakit darah tinggi dan sakit jantung! nak ke? hehe

hatikubaik-mohdhazlan Dreadlock said...

no komen ..huhuu

nur farahin binti sulaiman said...

betul tue akak.. x suka laki yg smoking nie!!

azeelia azman said...

taksuka lelaki perokok..yuckss..

alif haris said...

merokok ta best la bui ..
mkn asap bkn sedap pn .. haha

alif pn tatau ape best merokok sbb alif bkn smoker^^

[sutera kasih] said...

sesak nafas kmk mun tercium asap rokok..menyampah