Tuesday, July 19, 2011

Kawan Talam Dua Muka

model sambilan kat google
bui ada kawan si A dan si B
A dan B berkawan rapat antara satu sama lain
walau bagaimana pun si A selalu mengumpat si B di depan bui
si B pulak tak tau langsung tentang perangai si A ni
bila si B terdengar cerita2 buruk tentang dia,
si B menuduh bui pulak yang menyebarkan cerita
padahal si A ni yang jahat mulut
si A ni memang pandai bermuka2
apabila di depan si B,si A akan berbuat seperti tiada apa yang berlaku
malah selalu memuji2 si B
adakah patut bui bagitau si B tentang si A atau buat tak tau aje
bui tak suka cari musuh apatah lagi buat orang bermusuhan..
macam mana ni..huhu..


susah nak cari kawan sejati sekarang kan..*_*

23 comments:

hira said...

ehem ehem. tu la manusia sekarang. suka sangat mengata. entah bila mulut tu nak senyap entah. saya pun tak tau nak cakap macam mana sebab takut akak kena fitnah dengan si A tu pula bila akak cakap dekat si B. tapi apa-apa pun, saya galakkan akak bagitahu je dekat dia. ok? tak adalah akak simpan-simpan.

Niena Pengembara Ilahi said...

erm.. biasa la tu, nk jugak jadi lalang...

ajumohit said...

inilah juga namanya hrpkan pagar pagar mkn padi, susah kan bui nk jumpe sahabat sejati ni, klu org mcm ni mana2 pon ade, yg pasti kita tak boleh berkongsi rahsia dgn mereka ini

rara pinkmafia said...

hmm biasalah lah tu kak.susah nk cr kwn sejati skrg ni.

Anum said...

biasa la sis
anum pun pernah terkena macam tu
tapi kalau anum ditempat sis, anum akan bagi tau perkara sebenarnya

sHi Ma said...

baik ber "muka buku" dari bermuka2.. xpelah bui, better bui jauhkan diri dari mereka2, biar si B tahu sendiri mcm mn perangai si A...

syiela said...

Eloknya jak berkumpul bertiga.. cerita perkara sebenar walau selepas tu akan ada adegan bermasam muka.. janji kita perjelaskan perkara sebenar.susah nak cari kawan sejati sekarang ni

Bui Junaidi said...

korang...
bui sekarang masih berkawan lagi dgn kedua2nya..dh lama jugak berkawan jadi x sampai hati nak bagitau..biarlah si B tu tau sendiri perangai si A..buat bodo jerlah selagi x meggugat kehidupan sejagat bui..hihi(ayat berterabur..stresss)

aanie said...

x suka kan dengan perangai cam tu?? kalau sy, jgn kita tambah2 cite mase dia bercerita tu..nanti dia putar belit lagi...

Niena Pengembara Ilahi said...

:) take your time!

NM02 said...

ehem

singgah sini terus follow

mmmm

....

..

.

kalu sudi

nnt follow la ai plak ye

^_^

maceh

Acik said...

ceh ... harapkan pagar pagar makan padi.

ainondreamergirl♥ said...

benci kott ada org mcm tuh. huhu

Syuxer said...

lenkali kak bui rakam perbualan si A yang mengumpat si B hehehe...baru si B nak percaya kot

Bro ahmad said...

banyak talam sekarang ni..walaupun makan pakai pingan ^_^

cik najihah said...

bersepah talam2 sekarang ni ..huhu

Azhafizah[フィザ] said...

talam bukan ade 2muke je kak bui..banyak muke kot sekarang ni..dengan topeng lagi..bile kite baek..ramai je yang suke amek kesempatan..tapi biarlah mase tentukan kak..nanti sampai mase terbongkarlah..kite just tengok sejauh mane die boleh buat..tu antara die dengan si die..

Idah said...

begini la bui...kita ambil jln tengah je lah...diam...lama2 akan keluar kebenaran itu jugak...tp sementara tu doakan semoga kalian berkwn sampai bila2....SL doakan jua..semoga bui happy always.

She's Gee said...

berat ye mslh ni. tapi gee penah lalui gak.. jln gee amek berdiam diri je. citer xnak, memburukkan keadaan, clap hari bulan kite dipersalahkan. dah kata kebenaran kan, akhirnya ia terbongkar jugak dgn cara yg begitu dramatik skali. fuhhh! ^^ tapi slame tu makan ati la jugak.......

Mya said...

kita bekasih syg kerana Allah, benci mbenci pun hanya keranaNya =)

Wanie said...

kalau si B tak caye ngan akak, cite je yang si A tu dok ngumpat si B kat akak..:)

[sutera kasih] said...

susah mun nemu kwn camya rupa huhu kita jd serba salah ntamnya huhu

SoLy SoLicious said...

ha..bgtahu aje snang...,tp kena leko carenye lah bui....heee...contohnye, boleh guna cara berkias2 ke...heeee