Friday, July 22, 2011

Apa Nak Buat Kalau Susah Hati


baru pagi tadi bui postkan entry pasal susah hati..tup2 hari ni bui betul2 lah susah hati..(macam terkena badi entry susah hati pulak)..rasa nak nangis dah ni...kenapalah hal ni berlaku pada bui..memang sangat di luar jangkaan betullah..malam tadi atau malam2 sebelumnya takder pulak bui mimpi yang bukan2..kata orang kadang2 mimpi tu menggambarkan apa yang akan berlaku dalam kehidupan seharian kita..tak taulah benar atau tidak...tapi hari tu bui ada mimpi mendaki gunung everest,tup2 bui dapat kerja yang bui idam2kan...kan ada betul nya tu...adoiiii,bila difikirkan semakin susah hati ni...takper,harap2 besok setel lah masalah ni..jadi esok lah bui cerita pasal apa bui susah hati yer..huhu.*_*..bila susah hati macam ni..buat apa pun serba tak kena...nak baca doa ni banyak2 lah,bagi susah hati hilang...



Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak kepada hambaMu, anak kepada hamba perempuanMu, ubun-ubunku di tanganMu, terlaksana ke atasku hukumanMu dan adil kehakimanMu terhadapku, aku memohon kepadaMu dengan setiap nama yang Engkau namakan dengannya diriMu, atau Engkau turunkan di dalam kitabMu, atau Engkau telah mengajarnya kepada seseorang daripada makhlukMu atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib di sisiMu, jadikanlah Al-Quran penenang hatiku, cahaya di dadaku, penghapus kedukaanku dan penghilang kesusahanku.

amin...
nak balik awal hari ni,tidur puas2..*_*

23 comments:

aimie amalina said...

kak bui, insyaAllah,mudah2 an dgn doa ni, kak bui ditenangkan ati ye =)

mungkin ade hikmah di semua ni =)

Wanie said...

makan banyak2, semoga susah hati akak dapat hilang =)

Bui Junaidi said...

aimei-tengs yer..yelah mayb ada hikmah..*_*

wanie-makan byk2..?nnt lagi susah hati sbb gemukk..hehe

SoLy SoLicious said...

btoi2..dengan bacaan doa ni, insyaAllah, rasa susah hati tu akan hilang~

harrazdani said...

jangan bersedih yer bui....

http://harrazdani.blogspot.com/2011/07/entry-pantas-jangan-bersedih.html

Zul Fattah said...

jangan la duk sedih lg..jom blogging..happy alwayz..

MisS HoNeY said...

bui..jgn la susah ati.mimpi kan mainan tdo :)

Bui Junaidi said...

soly-yup,insyaallah

harraz-bui dh tengok sampai habis,mmg bgslah..tersentuh hati bui..huhu

zul-tengs,yer mmg blogging leh buat hati happy..*_*

miss-tetap susah hati ni,selagi belum setel..huhu..tengs dear

C i k P i p i T e m b a m said...

akak bui rileks je ., amalkn la ayat td tu . insyaallah lepas ni okay :)

kotak bulat said...

jgn la susah hati, bersedih.. nanti tak pat senyum.. :)

[sutera kasih] said...

kenak ktk susah hati kak bui?huhu
isok cita k? :)

ary anwari said...

banyak2 tenang ye..doa n selawat byk2 :)

Niena Pengembara Ilahi said...

salam ziarah.. sorry sempat senyum jer kt sini :D

Azhafizah[フィザ] said...

jangan bersedih hati dan risau..bace doa tu banyak2 ye kak bui..senyum selalu ^_^

cik pip said...

sabar ye bui..kadang2 mimpi tu mainan syaitan..tapi kalau bui mimpi 3kali benda yg sama akan jadi..pip mimpi 3kali baru jadi..pip doa2 moga xada pe2 jadi ye..:)

alif haris said...

amiin ya rabbal a'alamin ..
insyaAllah susah hati kak bui hilang ^^

nik rosmawati said...

moga hilang la kesusahan di hati yea .senym2 selalu ok.

Cik Kay Jue said...

mudah2an kak bui dapat rest dan tenangkan fikiran ea.. >_<

ishiko said...

aminn.. insyallah...

selalu juga susah hati ni.. entah hape-hape kan..

Syuxer said...

berkat doa ni,semoga kak bui mendapat ketenangan yang mampu mendamaikan hati..:)..ada hikmah belaka tuh..

Idah said...

bui, jgn susah hati...jgn layan sgt perasaan resah itu...hope everything is ok. bykkan istigfar..

cik pip said...

wah..ramai doakan bui xsusah hati..senyum sikit bui..^__^

oppss..dah klik iklan bagi bui senyum :)

Mya said...

ouh... thanks share doa ni. hrp bui da xsusah ati skang =)