Monday, October 31, 2011

Kerani Jadi Jutawan Sekelip Mata

bersama isteri dan Mr Amitabh Bachan (hos KBC)
fuhh..kagum giler dengan dia ni
walaupun seorang kerani saja
tapi dia berjaya membuktikan 
bahawa kerani jugak seorang yang bijak
dan boleh berjaya jika berusaha..

di gelar sebagai SLUMDOG MILLIONAIRE
(filem yang menang banyak anugerah dalam Oscar 2008)
Sushil  Kumar seorang kerani yang bekerja dengan kerajaan 
telah berjaya menang dalam game show Kaun Banega Crorepati
kuiz ala2 Who Wants To Be A Millionare
dan berjaya membawa pulang duit sebanyak 5 kror rupees
kalau dalam duit Malaysia dalam Rm3 juta macam tu..fuyoooo..*_*
banyak tu..

kalau dulu masa kerja jadi kerani gaji sebulan
Sushil ni hanya 6,000 rupees (Rm370) jer 
nak ada sebuah tv pun tak mampu
sekarang hamikkk..beli LCD 80 inci pun boleh..
eh,ada ker tv 80 inci..?hahahaha..

sekian,nak berita lagi lanjut klik SINI

**pagi2 Isnin baca kisah macam ni,terus bersemangat nak kerja..hahaha..**

11 comments:

IntaNBerliaN said...

tu diaaaaaaa.... best giler nih!! mmg seronoklah dia... rejeki dia...

Anum said...

bestnya

~ yus ~ said...

Wah! Memang bijak kerani tu. Susah kan nak dapat hadiah tu...

ajumohit said...

rezeki terpijak namanya tu, siapa sangka kan bui

cikji said...

kaya kaya kayaaa $$$

Amy Syaquena said...

alhamdulillah rezeki tanpa di duga kan...

harrazdani said...

dunia akhir zaman...apabila simiskin menjadi kaya serta merta.....apapun tahniah..itu rezeki beliau

Cik Rose Cute said...

Al-hamdulillah.....tue rezeki dia Allah Bagi....Tapi memang betul apa yang di katakan oleh Harrazdani...."Dunia Akhir Zaman" Orang miskin...tiba2 menjadi kaya...

AmirFX said...

Untung gila orang tok.. Ya bok nasib badan...

Wanie said...

untunglah..rezeki die kan kak..boleh goyang kaki x yah g keje dah..hehe

Syuxer said...

rezeki dia..:)..lagipun dia berjaya jawab kesemua soklan dengan tepat..so agak susah gak hehe..

dulu susah nak tengok coz takde tv..sekarang tv besar lori boleh dibelinya ehehe