Friday, October 28, 2011

Derma Yang Tak Di Jangka

Sempena bulan ramadhan,Rosyam yang dikenali sebagai Mat Kedekut ke surau ketika semua jemaah selesai menunaikan solat terawih.

Kebetulan ketika itu ada kutipan derma.

Sewaktu tabung itu diedarkan,Rosyam membuka dompet dan memasukkan Rm1 ke dalam tabung berkenaan.

Tiba-tiba,jemaah yang duduk dibelakang menepuk bahu Rosyam.

Dia terus memberikan Rm200 kepada Rosyam.

Rosyam tersenyum dan terus memasukkan duit ke dalam tabung tersebut.

Rosyam sempat menoleh dan merasa kagum dengan kemurahan hati pakcik itu.

Tidak lama kemudian pakcik itu membisik di telinga Rosyam.

Pakcik : Encik,duit Rm200 yang saya bagi tadi tu sebenarnya duit yang terjatuh dari dompet Encik

Rosyam : hah?????uwaaaaaaaaaaaaa...

mood nak buat entry tengah ke laut china selatan..hehe

17 comments:

Anum said...

macam2 kan sis

Amni said...

hahahahahahahaha... lucu!

cucu umie said...

kedekut nyer pasal....huhu

diana said...

bulan ni kena makan megi la nampak gayanya..
ekekekek

Cik Rose Cute said...

hahahaha....nak derma pun kedekut...

nurul nadia nasir said...

ahahaha lawak aihhh

SoLy SoLicious said...

len kali jangan kedekut..hee

NM02 said...

hamekkkkk

takkan nak minta balik pulak kan

hehehehe

Azhafizah[フィザ] said...

tu la..kedekut sangat..hehehe..lawak jugak..

AmirFX said...

Yalah Rosyam Nor ya.. Lenkali kena ikhlas.. haha..

Syuxer said...

hahaha sian molek kat rosyam hehe..rm200 tuh..hehe..apapun usah berkira sangat..saham akhirat lebih penting hehe

kotak bulat said...

heheheh.. nk derma singgit, terderma 2ratus plak...hehhee

Amir Baker said...

Tu la, kedekut lg. huhu.

.ain. said...

ahahaha. ain da wat senaman mulut di pagi hari. :)

alif haris said...

hahahhaha .. dah TERmasuk dlm tabung

IntaNBerliaN said...

hahahahaaaa lawak lah.. sronok pulak pg2 ni.. hihii

Misyahzniirf Alid said...

lawak tul ...