Monday, January 30, 2012

Patutlah Banyak Orang Suka...







comelkan..serius comel..bila tengok muka kucing yang comel2 begini..tetiba terasa nak pelihara kucing lah..tapi..tapi..tapi..bila fikirkan balik,tak jadi pulak

bukan apa..bui ni tak suka cium bau yang tengik dalam  rumah..kalau pelihara kucing,mesti dia akan berak dan kencing merata..bau najis dan air kencing dia nanti boleh buatkan bui jadi migrain..oh,tidakkkk

dah tu satu lagi,anak2 bui ni macam bui jugak tak suka binatang yang berbulu2 macam ni..nak pegang pun geli,apatah lagi nak pelihara 

lagipun bila masa kerja siapa yang nak jaga..nanti kesian kucing tu takder orang nak bagi makan..kebuluran dia dekat rumah sebab bui keluar seawal pukul 6 pagi ..hubby dengan anak2 pulak pukul 7 pagi dah keluar rumah..balik2 kita org dekat rumah pukul 6 petang macam tu..

baik tak payah pelihara kan..kesian kucing2 tu..daripada comel nyomel..terus jadi tak comel..hehehe

nak tau tak..?inilah yang dikatakan 'hendak seribu daya,tak hendak seribu dalih'..kekekeke...*__*..tapi bui memang tabik springgggg lah dekat mereka yang suka bela kucing ni..


14 comments:

cx's said...

cube la bela bui. heheheh. :) kat uma cx ade 3 ekor kucing. hehehe. didiklah die kencing berak kt toilet. :) sng je jage. best tau ade kucing. tmpt luah perasaan n tmpt b'mnje. :)

fieda said...

tu la BUi..kucing mmg comel..saya pun geram nk sgt bela tp masalahnya rumah mesti jadi busuk sbb bau kencing dan taik..lagipun umah mcm pangsapuri ni susah nk jaga..

deqla manjew said...

comelnyeeee... deqla ske sgt ngan meow2... kat rumah pun ade bela...and deqla ske wat entry psl meow... kucing adalah makhluk Tuhan paling comel... blog bui pun da cantek sgt... huhuhu

deqla manjew said...

tabik spring kat deqla skali ehh sbb deqla ske bela meow2.. hihi.. toink...toink...toink.. =)

Masz Sidek said...

nang kiut pusak tok kak...
kmk kat umah nang ada nginang...
mun berik pusak makan... polah lebih sikit..
pusak nak sik di inang kat luar rumah pun di berik makan...
ya keja adik mek ya...

AmirFX said...

Inang hamster jak.. Pagi ari sidak tdo memanjang kakya malam ari bok sidak aktif...

AmirFX said...

Inang hamster jak.. Pagi ari sidak tdo memanjang kakya malam ari bok sidak aktif...

IntaNBerliaN said...

sy pun xsuka kucing... takut nk pegang..hihii

Cik Rose Cute said...

MEMANG COMEL....GERAM TENGOK...

Azhafizah[フィザ] said...

Fiza first time bela QiQi.setakat ni xde masalah lagi sebab dia pandai berak dan kencing dalam toilet bowl dia sebab dah diajar dari kecik.die pun sangat bijak..mmg betul kata kak bui'hendak seribu daya tak nak seribu dalih'.mula mula tu macam tak confident je nak jage..akhirnya sampai skang ok je.^__^

Munnafendy said...

ai dr kecik bela kucing kak bui...mmg idup dgn kucing je la...

tp sedih..

pas kawin nnti bkl hubby kata NO KUCING! dia geli! hissyyyyyy

cx's said...

hye kaq bui. heee td ade prob siket kt blog. skrg da leh komen. hee tq sudi dtg. :)

Nisa Greennnpanda said...

kat umah sy ade 2 ekor kucing..
xlame lg ade anak2 kucing, xsabonye.. >_<

LadyBird said...

kak bui belalah kucing kat luar rumah.. buat rumah kat depa.. lepas tu buat tandasnye sekali.. lady suka kucing.. cute..