Monday, January 16, 2012

Duit Oh Duit

pinjam gugel

selamat hari isnin semua..yang kerja gomen hari ni mesti senyum lebar punya..sebab hari ni pay day..balik kerja nanti bolehlah shoping nyoping kan..hehe

tapi shoping,shoping jugak..hutang jangan tak bayar yer..pastikan jelaskan hutang2 dulu baru baki duit tu leh bawak g shoping..nanti tidaklah hutang2 tu tertunggak..

oklah pagi ni bui nak cerita pasal DUIT..jom layan

Duit boleh beli BANTAL & TILAM, tapi tidak boleh beli TIDUR..
Duit boleh beli UBAT, tapi tidak boleh beli KESIHATAN..
Duit boleh beli BUKU, tapi tidak boleh beli KEBIJAKSANAAN..
Duit boleh beli INTAN PERMATA, tapi tidak boleh beli KECANTIKAN..

Duit boleh beli MAKANAN, tapi tidak boleh beli SELERA..
Duit boleh beli RUMAH, tapi tidak boleh beli KELUARGA..
Duit boleh beli BARANGAN MEWAH, tapi tidak boleh beli PELAJARAN..
Duit boleh beli HIBURAN, tapi tidak boleh beli KEBAHAGIAAN..

Duit boleh beli PERNIAGAAN, tapi tidak boleh beli KEBERKATAN..
Duit boleh beli CINTA, tapi tidak boleh beli KESETIAAN..
Duit boleh beli ORGAN BADAN, tapi tidak boleh beli NYAWA..
Duit boleh beli PANGKAT & KEDUDUKAN, tapi tidak boleh beli IMAN……


Renung-renungkan dan Selamat Beramal..*_*

15 comments:

pha is said...

duit hanya kertas.... secara zahirnya, mmg tak bernilai pon... melainkan sistem dinar emas islam.. hehehe

Masz Sidek said...

bena kata ktk kak....
tp sebab duit lah...
segalanya boleh hancur...

miloais milo said...

bestnya keja goremn
gaji awal.... eheheheh

iols jugak kena tunggu sampai hujung bulan.... sob sob sob

IntaNBerliaN said...

sama2lah kita renungkannya.. :-)

Rai said...

sebab takde duit jugak la ada orang sanggup jual maruah.. sanggup jual akidah..sanggup jual agama..

duit mungkin bukan segala galanya.. tapi..sendiri mau ingat.. hehe..

AmirFX said...

Horeahhh! Belanja kmk MekDI kak? haha...

Fahmi Piruz said...

wahh nice laa kak.. :D

Cik Rose Cute said...

huhuhu betul tue...Duit nie ada kelebihan dan kekurangannya...

shida'R said...

nice entri sis bui ^_^

Munnafendy said...

menarik jugak bcakap pasal duit ni =)

Azhafizah[フィザ] said...

ade duit kene jimat cermat..sama sama beramal.^__^

Fathiah Hamim said...

kerana duet keluarga boleh berpecah belah

So Shy Lady said...

salam bui..

bmakna skali kt2 tu... duit itu pnting dlm hdp kita tp jgnlah jd hamba duit, kan. bpada2 lah

fieda said...

renung2 kan..

LadyBird said...

duit boleh beli macam2..
tp bukan segala-galanya boleh dibeli dengan duit..