Thursday, January 26, 2012

Kisah Hati


jom berbicara pasal hati..
✿ Kalau tak mampu mencinta , jangan pernah sentuh hati seseorang
✿ Kalau tak mampu setia ,jangan pernah mengukir janji
✿ Kalau tak mampu menggenggam hubungan , jangan pernah beri harapan
KERANA HATI MANUSIA ITU...
✿ Terlalu bernilai untuk disakiti..
✿ Terlalu mahal untuk disia-siakan..
✿ Dan terlalu berharga untuk dihancurkan..
* Pesan pada DIRI.. Jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak sudi..pada insan yang tak mengerti.. 


Kerana,sekali kau memberi, selamanya dia di HATI.. Kerana,sekali kau dilukai, sampai bila-bila tetap kau ingati..


Pesan lagi pada diri, hati-hatilah dalam memberi HATI sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI.

21 comments:

eintan nurfuzie said...

terbaik la bui. cik en suke kata 2 ni

Masz Sidek said...

susah nak cerita ttg hati tok kak...

nak jaga ati org... ati dirik sakit..
bila jaga ati dirik... ati org yg sakit...
hujung2nya... ati dirik ngan ati org... sama2 sakit...

mun dah susah2... jom kt makan ati ayam...nyam2...

Mohd Sukur Ibrahim said...

Jika Tak Dapat Apa Yang Kita Suka..Belajarlah Menyukai Apa Yang Kita Dapat..Dan Bersyukurlah Dengan Apa Yang Ada----->i loikkkke ayat ni! hehe

azeelia azman said...

emm betol tuh kak bui :)

cheqna said...

insyaallah
cinta sejati pasti kan dimiliki suatu hari nanti =)

ajumohit said...

Mendidik hati supaya lebih tabah dan cekal

shida'R said...

wahhhh sis...sguh bpgalaman..tepat sekali nasihat sis bui :)

Azhafizah[フィザ] said...

soal hati memang sukar.menjaga hati sendiri pun dah sukar inikan hati orang.tapi berusaha menjaga hati sebaik mungkin.^__^

Amni said...

bila tersalah berik ati.. kelak dudi ari merana.. bila jumpa pengganti, belum tentu dapat percayak.. sebab hari dah mula hati2, takut kenak kecewa lagik.. ermmm

ciK LyndaWawa said...

hehehe..sweetnya kak....=]

Cikpuan rara said...

dh dgr tu pesanan k.bui.

IBU AQIL said...

hihihi best kata2 tue...singgah sini dan follow...


http://nazrieda-anakku.blogspot.com/

kelenjar getah bening said...

jadi terharu..... :(

diana said...

tapi kita tidak tahu kita mampu apa tidak selagi kita tidak mencuba..:p

AmirFX said...

Hati2 di jalanraya... :D

Cik Kay Jue said...

rasa macam ada kena mengena la ngn CKJ.. hehe.. best entry ni kak bui.. :)

kasihredha said...

hati-hati dengan hati :)

Nisa Greennnpanda said...

ati sy penah disakiti..
tp.. sy b'sedia utk bg ati sy kat org yg sudi.. cume xjmpe lg...
lalalala~... >_<

LadyBird said...

akak.. setuju sgt dengan ungkapan itu.. amat2 sesuai dengan individu yang baru mengenal cinta..

gambar tu pun cantik.. :D..

Cik Rose Cute said...

SEBELUM BERCINTA...KENALI HATI BUDI MASING2...

missha said...

suka kata2 ni.simple, tapi bez :)