Monday, March 19, 2012

Journey To Serikin (Gambar)

✿ Assalamualaikum..Salam Sejahtera ✿

sabtu lepas bui ke Serikin..kami (bui,adik bui,anak2) bertolak seawal pukul 7.30 pagi..perjalanan ambil masa dalam 1 jam macam tu..

jomlah layan gambar2 kami semasa shopping kat situ

dalam perjalanan..adik bui yang drive

perjalanan masih jauh lagi

athirah awal2 dah tido

tido bertemankan patung Barbie

dah terlentuk dekat bantal

Jabatan Imigresen Serikin

menuju ke tempat parking

sederetan beg-beg..rambang mata tengok..
Abang tilik apa tu..?

bui ada beli salah satu kopiah ni..

sederetan kain buat baju kebaya

adik bui dan abang tengah sibuk memilih

sederetan telekung..cantik2 taww

tu ajerlah gambar yang sempat bui ambil..lepas tu dah tak boleh nak pegang henpon lagi dah..sebab tangan dah penuh bawak barang

antara rembatan bui hari tu adalah beg,jeruk buah,ikan masin,sotong kering..(hahaha,orang shopping lain,bui sibuk shopping ikan masin..)

adik bui yang banyak membeli sebenarnya..bui tolong temankan jer..memang takder plan nak beli apa2 tapi bila dah pergi,gatal jer rasa tangan ni nak membeli..hehe

nak tau tentang Serikin lebih lanjut boleh 

19 comments:

Leysa JL said...

yang x plan nak bli apa2 lah yang slalu terbeli banyak..hehe

Anum said...

wow bestnya sis
nanti leh la ajak anum pg shopping

fieda said...

best jugak ye kat sana..ada tmpt shopping mcm kat rantau panjang plk..

miloais milo said...

ikan terubuk masin kah???
iols sukerrrrrrr sangat2...
hik hik hik

Aishah Jahirah said...

baju kebaya dah siap ye tu....susah jugak kalau nak dapat kebaya yg dah siap...kak bui ikan masin sedap la goreng makan dgn nasik panas2...pergh...

AmirFX said...

Kmk suka meli cermin mata hitam bila pergi ke serikin...

Azhafizah[フィザ] said...

seronok shopping kan..rambang mata tengok tu.

LIA AZMAN said...

wahh kak bui, lawa belog. hehe. biru gitu. suka2.

IntaNBerliaN said...

biasalahkan kak bui.. bila g kedai tu terus rambang bijik mata... dr xnk beli terus beli...hihii

sHi Ma said...

bestnya.. bila sy smpai sarawak akak bawa saya jalan2 ye.. hehehe..

Masz Sidek said...

kmk ari minggu pergi serikin kak...
esok lusak boh mek update... hehehe...

Bui Junaidi said...

BOLEH TAKDER MASALAH..
DTG KUCHING BAGITAU NNT KAK BUI BAWAK PERGI SERIKIN

Bui Junaidi said...

BUKAN IKAN TERUBUK MASIN
IKAN MASIN GONJENG
SEDAP KALAU DIMAKAN DGN NASIK PANAS

Bui Junaidi said...

ADA YG DH SIAP,ADA YG BELUM
HA,AH..IKAN MASIN DIMAKAN DGN NASI PANAS MMG LAYAN HABIS

Bui Junaidi said...

KTK SAMA DGN ADIK IPAR KMK

Bui Junaidi said...

TERIMA KASIH LIA

Cik Rose Cute said...

bestnya shoopingkat situ...memang rambang mata..

[sutera kasih] said...

lamaknya sik pegi serikin :(

Nazayiena said...

Kak Nurul blm pernah gik pegi Serikin tuk...