Wednesday, June 22, 2011

Lelaki Muda Kurang Matang

bui nak bercerita ni..baca yer

dulu masa tempat kerja lama bui ada seorang kawan..pompuan..cantik taw..k,bui nama kan dia sebagai Fay (bukan nama sebenarFay ni muda lagi umur nya dan masih single n available..kita orang dah lama tak jumpa,kira lost contact lah..baru tahun ni dalam bulan Jan kita orang bertemu semula tapi itupun melalui facebook saja..tengs FB..hehe




sebab dah lama tak jumpa bui skodeng2lah fb Fay,nak tahu jugak perkembangan terbaru dia sekarang rupanya dia dah merantau jauh ke Singapura cari rezeki,tak lupa bui terjah2 album2 dia tengok gambar2 terbaru..fuhhh..semakin seksi Fay sekarang..tapi,bui tak hairan sebab Fay memang seksi dari dulu lagipun Fay bukan orang islam,apa nak bising2 kan…


dalam terjah2 album gambar dia bui  ada terjumpa gambar2 mesra dia bersama beberapa orang lelaki dan lelaki2 itu agak berusia dari dia..dan bui tak terkejut pun sebab taste Fay ni memang pada lelaki2 yang berusia


Fay pernah cakap dengan bui,dia tak suka lelaki yang muda atau sebaya sebab bagi Fay lelaki yang muda atau sebaya dengan dia,TIDAK MATANG


kata Fay lagi, lelaki berusia ni terutamanya duda banyak pengalaman dan matang lagipun  lelaki berusia ni selalunya sudah punya kehidupan dan stabil dari segi kewangan,emosi dan taraf hidup.


bui tak pasti bab ni sebab sepanjang zaman percintaan bui..cewah..bui tak pernah bercinta dengan lelaki yang lebih tua dari bui kalau tak muda mesti sebaya..hubby bui pun sebaya dengan bui..jadi bui tak tahu nak buat perbandingan


 


tapi memang betul kata Fay kot sebab kalau tak betul takkan lah Datuk Siti pilih Datuk K dan Emi pilih Salih Yaacob..wallahualam..


30 comments:

MG said...

huhu.. jodoh pertemuan da ditentukan....

NasZ said...

betul2..jodoh atau tidak? kita hanya merancang...

MOHD NASER.com

Asiah Termizi said...

hahahaks. saya pun lagi suka lelaki yg berusia dari saya dari lelaki sebaya sebab dorang lagi matang. sebab tu la tunang saya sekarang pun tua 8 tahun dari saya. hikssss

rara pinkmafia said...

betul ke?hmm apa2 pon sume terletak pada jodoh yg Allah dh tentukan.

Shiela Latif said...

alahaii...cantinya isteri saleh yang baru ni...masnisss :)

Azhafizah[フィザ] said...

[bercakap melalui takde pengalaman..hehe..tapi dengan pembacaan]>>memang lelaki yang lebih berumur lagi matang..yelah dah makan garam dulu..then lg bijak..no wonder lah ade pompuan yang tak kesah dimadu sebab nak kawin ngan lelaki lgi berumur..api yang tak boleh belah tang salleh yaacob tu..memang dasat!fiza pon tak pernah bekawan dgn orang yang lebih berumur.kalau dah berumur terus fiza panggil pakcik je la..ngehngehngeh..setakat ni bercinta pon sume sebaya je..bawah umur takde..hihi..samelah kite kan kak bui ^__^

Bui Idzra Ryn said...

MG & Nasz & Rara..yupp,kita mmg x mampu lawan takdir Allah..kalau Allah dh tetapkan jodoh kita,muda atau tua tak lagi jd masalahnya kan..yg penting cinta dlm hati mesti ada..

Asiah..wah,jauh nar beza tu,tp mesti best kan sbb yg lebih tua ni sifat matangnya lebih terserlah..

Sheila..manissss..dan bergetah..hihi

Fiza..wah,pjg komen ko dik..hehe..tu lah,pandai abg salih tu kan..mmg ayat2 habis power kuar ms dia pikat emi ni..ye la,kita sama kan..hehe

sHi Ma said...

hehehe.. tua or muda shima ok aje... xsemestinya yg muda tak matang...

zareliqa afiqa said...

melalui pengalaman : mmg lelaki muda tak matang~ (tp bukan semua kot) hehe

Bui Idzra Ryn said...

shima..tp kebanyakan nya lelaki muda ni mmg kurang matang sket..maklum,masih muda..pengalaman pun kurang..

zareliqa..fuhh,mmg cantik nama ko dik..mcm tu lah yg kawan kak bui kata..sbb tu dia suka cari lelaki berusia..

Azhafizah[フィザ] said...

ingat nak buat karangan..kang akak tak larat bace..hehehe..

harrazdani said...

kurang matang ker...kurang duit...;)

Bui Idzra Ryn said...

za..larat,masih kuat lagi kak bui ni..hihihi(takder kaitan)

harraz..dua-dua kot..hehe

Rtp Farra Arisha said...

sudah jodoh, tak boleh dipisahkan lg. :)

Bui Idzra Ryn said...

yes..kalau dh jodoh usia bukan jd masalah nya kan..

syiela said...

jodoh di mana2 dan usia bukan penghalang.. tapi lelaki muda ni selalunya byk yg x ckup.. terutamanya dari segi kewangan lah.. kalau yg tua skit tu.. lpas kawen basuh kaki je msuk rumah.. semua dh lengkap..yg muda kena bersusah payah skit baru terasa kemewahan di kemudian hari. so tepuk dada tanya selera.. tapikan tgk kalau yg kawen dgn veteran ni.. lambat la nk timang baby... mkin sang suami dh mls nk kelek (dukung) anak dh kot...

eheh.. dah buat karangan pulak kt sni :)

kotak bulat said...

Er..lau tua tp pikirang tak matang, xde beza la gak dgn yg muda kan.. :)

qamarguyz said...

salam ziarah..
saya bangkang! chewahhh..hehe..
tapi mungkin la..selalu juga dengar pandangan yang sama oleh rakan-rakan sekeliling..
tapi saya muda, saya matang..fullst0p! ;0

Anonymous said...

sy rasa perempuan sekarang lebih bijak kerana lelaki yg berusia ni selain lebih matang malah stabil dr segi kewangan..

Bui Idzra Ryn said...

syiela..bui setuju dgn pendapat awak..sbb kalau yg muda ni tpaksa bersusah payah dulu..pasal kalau kawen dgn yg tua lambat dpt baby tu,mayb sbb enjin dh tua kot..hihihi

kb..jarang kiter jumpa yg dh tua tak matang..hehe

gamar..awak muda+matang yer..?bgs2..hehe

anonymous..pompuan mana yg nak hidup susahkan..so,kena lah bijak..huhu

Scya Lollita said...

pendapat cik scya yang tak berapa nak matang macam ni ;


matang tak matang tak bergntung pd umur sbnrnye tp cra hidup . org yg slalu dimanjakan tu yg lmbt mtang sbb , nama pun manja kan . nak apa semua dpt .

kalau diajar berdikari dr kecil, mungkin tempoh kematangan lebih awal .

Diary oF Mine said...

da jodoh.... x kemana.... huhu

[sutera kasih] said...

tak semua yg muda kurang matang, terlebih matang pun ada hehe

Lynn Matata said...

xkisah kot yang mane..hehee

Bui Idzra Ryn said...

diary..(",)

sutera..byk miak laki mudak nektok x matang aih..tp tuija nak berbini..hehe

lynn..mesti ambil kisah dik,sbb nak jd teman seumur hidup ni..

alif haris said...

alif nk jadi orag tua r cmni .. hhuhu

hudahassan ^^ said...

huhu . tembam stuju . tp klu yg sbaye pon ok pe . bcoz i'm in love wif my own classmate ! hehe

Bui Idzra Ryn said...

alif..jgn..sbb nnt awak pun akan tua gak..hihi

huda..hubby pun sebaya bui tp matang apa..cuma kadang2 manja,anak bungsu ler katakan..hehe

OMR (Rose) said...

salam Bui,

Mungkin ada betulnya...tapi jodoh pertemuan Allah yang tentukan.

x semua lelaki lebih berusia matang...dan x semua pulak lelaki yang sebaya/ muda x matang.

p/s: suami lebih muda 3 tahun, tapi dia sangat matang dalam menguruskan keluarga...beruntung saya kan? *wink*...syukur, ALhamdulillah!

zamtransportation said...

yg suka nyanyi kat dapur jer yang layak kawin dgn org berusia kak Bui..