Thursday, June 9, 2011

Bila Anak Dah Terlebih Bijak


anak aku yang pertama ni baru 5 tahun
umo dia 4 tahun aku dah hantar pergi tadika
tahun ni tahun ke 2,tahun depan ke 3
maksudnya..?anak aku bersekolah tadika selama 3 tahun
fuyooo..mesti korang tanya tak boring ker dia
*aku ader tanya,tapi dia cakap tak..jaga ati kot..
sebab budak2 biasa masuk tadika setahun jer kan
mcm aku dulu,masuk tadika pun setahun jer
tu pun setengah tahun mak aku temankan..hehe

budak2 sekarang pandai2..tol tak
advance sangat2..soklan2 yg ditanya
memang susah nak dijawab,sebab awal sangat sekolah kot..

anak aku ni pun banyak soklan tau
dalam banyak2 soklan yang paling aku x dapat lupa adalah

mak,macam mana guruh terjadi..?

aku ni dahlah subjek sains dapat 5 jer
dia tanya lagi soklan camtu..melopong jerlah aku
tapi anak aku ni selagi tak jawab dia akan tanya sampai dapat jawapan,
last2 aku jawab..tu kerja Allah..dia tanya lagi

Allah tu sapa mak..?

bla..bla..taknak cerita lagi sebab aku kelentong dia
dia percaya..haha..barulah tak tanya lagi..hehe



8 comments:

~~Ticer Wann~~ said...

memang bebudak sekarang ni cerdik kak.. kat sekolah pun saya puas menjawab.. nak pulak kalau bebudak tahap 1.. banyaknya tanya sampai penat nak jawab.. haha

jemput singgah baca
Boleh tolong saya?
Yes, I'm a lady driver..so what?

Bui Idzra Ryn said...

tu lah pasal..huhu..tak jawab dia asyik tanya,dh jawab tanya lagi..ada sekali tu dia tanya,macam mana baby boleh ada dlm perut..adoyaiii..pening akak..ni baru anak,kalau mcm ticer wan,tak taulah akak..

sHi Ma said...

budak2 sekarang mmg cerdik.. kita kena lah pandai nk jawab setiap soala (",)

syiela said...

mmg cerdik sgt bebudak skrg... kdg2 kita pun terdekau sbb x sangka soalan yg kuar dr mulut dorang...

Bui Idzra Ryn said...

syiela..apa maksud terdekau tu..hehe,x faham akak..

Ayie Abas said...

BILA ANAK TANYA ..." Allah tu sapa mak..? "...SENANG AJE JAWAPANNYA...ALLAH ITU TUHAN YG MENCIPTAKAN SEGALA SESUATU...TIADA TUHAN SELAIN ALLAH.
(hehe...macam ustaz pulak Ayie)^_^

Bui Idzra Ryn said...

hehe..memang akak jawab macam tu,tapi dia tanya lagi Allah tu buat kita guna apa..Allah tu macam mana..?payah nak jawab..

dayana yana said...

sekarang ....
makin terror la dia.