Monday, August 8, 2011

Ular Masuk Dalam Kelas

letak gambar ular kartun jer
tak sanggup nak letak gambar betul..
geliiii..*_*
sebenarnya kisah ular masuk kelas ni dah berlaku minggu lepas
iaitu pada 3 Ogos 2011,hari Rabu
saja bui buat entry lambat
(bui kan selalu buat entry ketinggalan ketapi..hehe)

alkisahnya macam ni
petang tu bui sorang2 dalam kelas
(memang bui selalu sorang2 pun..huhu..sedih)
budak2 istimewa yang 4 orang tu memang dah lama balik
cikgu yang 2 orang tu pun entah2 dah sedap2 tidur kat rumah

petang tu bui takder kerja nak buat
kemas kelas pun sudah selesai awal
jenguk2 blog korang,komen entry,tinggal jejak kat shoutbox
pun rasanya dah buat hari tu

jadi sementara tunggu masa nak balik
bui layanlah drama korea online
NEW TALES OF GISAENG
(best drama ni tau..sempat bui promote..haha)
hari tu bui ada buat entry pasal drama ni..SINI

dalam syok2 layan drama tu 
(memang mata bui fokus dekat skrin habis)
kalau orang lalu pun memang tak sedar
apatah lagi seekor ular yang kita memang tau
kalau bergerak takder bunyi langsung kan

bila bui angkat kepala 
(leher dah sakit sebab tengok skrin lama sangat)
mata bui terpandang sesuatu dekat lantai kelas
dalam hati terfikir apakah benda seakan tali kat situ
bila bui bangun dari kerusi tiba2 ular tu bergerak dengan laju
lalu bersembunyi di sebalik langsir

alamak..bui dah panik,badan dah mengigil
dalam panik2 tu bui ambil telefon dan telefon kerani dekat pejabat
bui cakap ada ular masuk kelas
kerani tu telefonlah salah seorang pekerja am kat sekolah
minta dia datang tolong bui

dan dengan pertolongan abang yang gagah perkasa tu 
(sempat bui bodek..haha)
ular tu akhirnya dapat dihalau dari dalam kelas
lega rasanya tapi still trauma lagi sampai sekarang
asyik2 tengok dekat tempat ular tu sembunyi
manalah tau dia muncul kembali
eiiii..geli dan takut sungguh walaupun ular tu kecil jer sebenarnya

bila bui pergi pejabat,kerani tu cakap ini bukan kali pertama
ular masuk dalam kelas
sebelum ni pun ada jugak masuk pejabat 
eiiii..ni yang buat bui geli geleman
harus berhati2 lah nampaknya..huhu
janganlah berulang lagi peristiwa macam ni..

"ya Allah,lindungilah hambamu yang lemah ini"

30 comments:

Anum said...

eeeek gelinya bui....
kalau anum comfirm dah pengsan

TK said...

Nasib baik ular tu tak lari ke arah bui, kalau tak ntah apa la yang jadi... takutnya...

sHi Ma said...

kat opis nie pun dah beberapa kali masuk ular, walaupun ular lidi, tp tetap tgk bulu roma kalau tgk ular nie, huhuhu...

ajumohit said...

hati2 bui, bahayanya tu, moga2 ia tak mengganggu anak2 kecil kt kelas tu..

Niena Pengembara Ilahi said...

kelas tu kwasan hutan ke apa?

Azhafizah[フィザ] said...

bahaya ni kak bui..next time kalau tgk muvee kene pandang kiri kanan atas bawah selalu..

Bui Junaidi said...

anum-kalau besar,confem pengsan,nasib baik kecik jer

TK-ha,ah..dia lari arah pintu yg terbuka ms tu..

shima-nama pun ular,mesti geli punya..eiiii

aju-budak2 dh balik ms tu,tinggal bui sorang jer dlm kelas

niena-depan,belakang,kiri kanan memang hutan..huhu

fiza-tgh syok layan pelakon korea hensem,tu x perasan bila masa ular tu masuk kelas..ataupun dia mmg dh lama dok bertapa,baru keluar..

CIK PARO! said...

kalo cik paro dah menjerit agaknye...
then pnjt kerusi..hehehhehehehehe

Syazwan Che Deraman said...

hehehe..naseb baik...

jaga diri lain kali.
naseb baik ular kecil kan?.

selamat berpuasa ;)

syiela said...

bahaya la pada budak2... kena bersihkan hutan di sekeliling...

aimie amalina said...

ular?
tengok pon takot..pe tah lagi nak mghadapi nye...wuwuwuw..

Bui Junaidi said...

cik paro-mmg panjat kerusi pun,siap angkat kain..haha

syazwan-kalau ular besar mmg bui dh lari terus,tak tggu dlm kelas lagi dh

syiela-area sekolah bui ni mmg dlm kawasan hutan..sbb tu ular sll masuk

aimie-mmg,sekarang ni pun masih lagi takut2...takut dia dtg balik..huhuhu

rara pinkmafia said...

wahhh tanjat boboy.eeuuuuwww geli lah.

Aweyn said...

bahaya tuhhh

Diary oF Mine said...

huhu... lari laju2 da lau tjumpa ular...

♥Aien Najwa♥ said...

Bahaye nyerla smpy ular masok kls..alhmdulillah budak2 sumer dh balik..kalau tak,mesti goyah dibuatnyer..nape tak dibunuh jer bui???..nt dtg lagi susah..sebab bende 2 dtg senyap2..

Mya said...

alhamdulillah takde apa2 =)

IkhAnif said...

Ik fobia ngan ular..nampak ular kompen satu skolah boleh denga Ik jerit..hehehe

aanie said...

eii, sy sgt geli dgn ular...kalau sy pun trauma gak...x kira la ular tu kecik ke besar...huhu..

sergeant keroro said...

duk bersila atas meja jek, hehe XD

[sutera kasih] said...

nsb bait time ya skda miak owh..seram juak kmk nenga..

Acik said...

eeeeiii takot!
dulu kat longkang skolah acik ada ular, kami panggil bomba! :)

Bui Junaidi said...

rara-terperanjat bui..hehe

aweyn-bahaya kalau masuk dlm kain..haha

diary-tak sempat bui nk lari,ular tu yg lari dulu..hehe

aein-abang tu cuba bunuh,tp dia dgn pantasnya lari dan sembunyi

mya-ha,ah..syukur sgt

ikhanif-ye ker..mesti kecoh sekolah tu nnt,bukan kecoh pasal ular,tp kecoh dgr jeritan ik..kekeke

aanie-bui masih trauma sampai sekarang taww..

keroro-hampir2 nk buat mcm tu..lucu

sutera-mun ada org x lah kmk takut gilak,tok kmk sorang..eiii,nasib bah ular ya kecik ajak..mun ular besar,mmg leput kmk

acik-bui pernah dgr jugak org panggil bomba atau JPA kalau ada kes mcm ni..huhu

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

org tua2 kata klu ular masuk lam umah ..nak dapt rezki ...haha


excellence!

anitaare said...

uiks..first time dgr citer ular masuk kelas..ee ngerinya..alhamdulillah tak ape2kan

cik bulan said...

kalo mimpi ular xpe la..miahaha..ni klo betoi mau pingsan daa~

kotak bulat said...

klau kb, da mnjerit2 kot.. hehehe

azeelia azman said...

yuckss.geli geli.tcare of yourself.

alif haris said...

bukan ular betul kot kak bui ..
huhuh

Bui Junaidi said...

alif..mmg ular betul
abang perkasa tu ada tanya jugak kaler apa ular tu
kalau kaler hitam,dia tak berani halau
tapi bila bui cakap bukan,barulah dia berani halau ular tu..mmg ular betul2 lah..huhu