Monday, August 15, 2011

Hari Untuk Membebel

assalamualaikum semua..selamat berpuasa untuk hari yang ke 15..wah,dah 15 hari kita puasa yer..sungguh tak terasa..waktu begitu cepat berlalu..semakin kita dewasa,semakin cepat waktu meninggalkan kita kan..

korang buat apa hujung minggu ni tadi..mesti pergi shopping raya kan..sale tengah hebat sekarang..mesti berbaloi-baloi shopping masa ni..banyak penjimatan boleh dibuatkan..bui belum shopping lagi..macam takder apa nak dibeli..kekeke..tapi raya kali ni,bui teringin nak tukar sofa baru..sofa lama dah rosak..taklah rosak teruk sangat..tapi rasanya memang perlu diganti kot..tapi tengok jugaklah..kalau ada rezeki..bui rembatlah sofa baru..kalau tidak pakai sofa lama ajerlah..huhuhu

ha..korang dah buat kek/biskut raya..?bui dah..(nampak sangat menipu..kekeke)..kalau korang nak tahu..bui FAIL bab-bab masak-memasak ni..boleh memasak tapi tak pandai sangat..cukup untuk buat kenyangkan perut bolehlah..kalau nak masak untuk orang..minta ampun dan maaf bui memang tak pandai..dan untuk hari raya kali ni..bui suruh kawan buatkan kek/biskut untuk bui..bui ada kawan yang pandai buat kek/biskut ni..jadi senanglah sikitkan..bui tempah dan bayar ajer..habis cerita..kalau tahun lepas bui beli dekat kedai,tapi sebab ada isu goldern churn ada dna babi tu..bui rasa was-was pulak..

baju raya korang dah siap..?..untuk baju raya kali ni,bui tempah kat kedai ajer..2 pasang untuk bui,2 pasang baju melayu untuk hubby,2 pasang untuk anak gadis bui dan 2 pasang baju melayu untuk anak lelaki bui..sebenarnya mak bui dan adik bui pandai jahit baju ni..siap ada bukak kedai lagi..tapi itulah..setiap kali hari raya..setiap kali itu jugaklah baju raya kami tak siap..tapi baju orang boleh pulak siap..huhu..jadi tahun ni..bui bertekad tempah dekat kedai ajerlah..tak nak bebankan mak/adik bui..lagipun takut tak siap kan ker naya..menangis tak berlagu lah bui takder baju raya baru..huhu

ataupun korang kemas-kemas rumah..buang debu..buang sawang labah-labah..lap cermin..lap dinding..cat rumah..fuhhh..kalau difikirkan banyak betul yang nak dibuat menjelang hari raya kan..tapi yang hairannya bila nak tiba hari raya..barulah kita terfikir nak buat macam2 dekat rumah kita..kalau hari biasa..takder pulak kan..bui setakat ni..ada jugaklah buat gotong royong bersama suami bersihkan apa-apa yang patut..tapi belum secara menyeluruh lagi..tengoklah hujung minggu ni nanti..ataupun hujung minggu depan..

rasanya itu sajalah yang bui nak membebel hari ni..terima kasihlah sebab sudi membaca bebelan bui ni..bui jarang membebel,tapi sekali membebel..siap lah..panjang berjela-jela..hahaha

psstt : hari ni terima BONUS,yahoooo..hehe..*_*

27 comments:

Anum said...

panjangnya dia membebel hari ni
hehehhe

NM02 said...

tak sabar nak deco umh

Diary oF Mine said...

wah... xsabar mao raya!!!

ajumohit said...

Tk brp nk abis sopping lg ni bui, Kuih dh tunjuk2 dah ;), baju mmg tmph sbb nk sedondon ngn anak2, mggu dpn pokai duit kuar mncurah2, ;)

Kakzakie said...

Kakak pulak tak ada apa lagi. Baju anak-anak dah siap. Peratalan rumah semua guna yg lama. Kuih pun belum buat lagi. Niat nak buat sikit lebihnya beli sajalah Bui...

cikji said...

bestnyaaaa bonussss!

kotak bulat said...

pnjang tol bebel tu.. hehehe

Niena Pengembara Ilahi said...

sonok nye dia terima bonus ea hehehe

Niena Pengembara Ilahi said...

jatuh cinta? erm.. rasanya tak kot, tapi... ada lah, emmm... :/

harrazdani said...

kat sarawak ni sib baik ada spring..huhuhuhu

sHi Ma said...

bebelan raya.... hehehe...

best lah dapat bonus hari nie, leh shopping raya, huhuuh...

[sutera kasih] said...

jaga jak mun kak bui dh membebel..mcm mak kmk dh rupa ktk ya kak :P

baju raya kmk lom siapa :(

kemas rumah?belom..isok nk raya baruk kemas haha

biskut raya? lom polah gik ehh..kek raya kelak seminggu nk raya bok polah..

azeelia azman said...

wahhhh selamat hari raya ^^


*tetibe.

emmm.rumah alia xbuat pape pom lagi.haha.semua org sibukk.next week baru nak pegi shoppping!!

shopping skali dgn brg3 nak masuk U lepas raya nanti.
hehe.

syiela said...

wah bila membebel panjang berjela ye..

syiela punya brg belum ada satu pun... tapi anak2 dah settle

iefa ujang said...

mmbebel je kje er.xdahaga ke ka.jom minum....iefa blanje.valid until 5 pm only...ahaha

ABU said...

uh baju raya aku dah siap..tak sabar nak pakai hik hik

nurul nadia nasir said...

wahh wahh da bonuss!nak duit rayaaa hahahha :P xsempat shopping lagi sebab sibuk nak exammm uwaaaaa :P

Wanie said...

ape pun tak buat g kak..baju beli yang siap je..kuih raya nk dekat2 raya baru buat :)

Syuxer said...

syuk takde wat pe2 dok sorang kat umah neh sjak mak ayah pi mekah sebulan huhu..

kadang2 gi beli lauk untuk berbuka hehe..kadang2 gi umah akak untuk berbuka kat sana..

syuk pagi2--tido bangun sampai tengahari..

petang2-siram pokok bunga, bagi dedak kat biri2, sapu sampah kat halaman rumah, kemas rumah, basuh baju dan banyak lagi..dengan kata lain jadi suri rumah hehe..tapi bini xde hahah..

reza al-razi said...

Uihh.. baca entri ni dah mula terbayang2 suasana hari raya.. hehe.. :-)

Mya said...

weekend lepas membeli lampu raya weee =D

Gadis Berkaca Mata said...

semalam sy dah berjaya kemaskan bilik. hihi..smgat nak raya!:)




http://shahimarzone.blogspot.com/2011/08/lesen-ibarat-kuih-seri-muka.html

fiq. said...

hukhuk, ni memang tol2 membebel ni buii,,semua tak buat,,kuih raye,,satu je dah ready

Niena Pengembara Ilahi said...

selamat pagi :D

Idah said...

bestnya orang dpt bonus...boleh lah tukar sofa baru....jgn tak tukar pulak...mesti kena raya sakan...SL dah beli baju utk anak2 cuma rasa tak cukup lagi...kena beli lagi gamaknya..utk diri sendiri pun belum lagi ni...huhu

.izzati liyana. said...

saya kalau menulis lagi berjela-jela kot. tak perasan. tengok-tengok dah panjang.

raya tak buat apa lagi. baru tempah baju je. tu pun tak tahulah dah siap ke tak. huhu.

sha my heart said...

suka2.. lama tak dengar org bebel =)

bebel dan pesanan, juga nasihat