Tuesday, August 16, 2011

Jalan Terkangkang-Kangkang

salam semua..selamat berpuasa untuk hari yang ke-16..bermaksud 14 hari lagi nak raya..tak sabarnya..haha..macam budak-budak pulak mak orang ni..

semalam bui dah membebel..hari ni apa kata kita bergurau senda pulak..kasi release sikit kepala yang tengah berserabut..berserabut ker..?mana tak berserabut..persiapan hari raya tak buat lagi ni..huhu

jomlah layan..

2 orang pelajar perubatan,Sofea dan Aleesya yang baru habis mengikuti kelas berjalan-jalan di bandar..ketika sibuk mencuci mata di kompleks membeli-belah,mereka terserempak dengan seorang lelaki tua yang jalan terkangkang-kangkang..

Sofea : orang tua itu tentu meghidap sindrom petry

Aleesya : mana mungkin..sindrom zovitzki kot

Sofea : ishhh,bukanlah..cuba awak tengok keadaan kakinya..cara dia berjalan pun dah tahu

Aleesya : tidak..saya yakin dengan hipotesis penyakit saya

Sofea : kalau gitu,jom kita jumpa pakcik tu..tanya dia apa penyakit yang sedang dialaminya

Mereka berdua terus menghampiri pakcik berkenaan

Aleesya : Maafkan kami pakcik,tumpang tanya sikit boleh tak?kami tengok pakcik jalan terkangkang-kangkang,pakcik menghidap penyakit apa yer?

Pakcik : Kamu berdua fikir pakcik sakit apa?

Sofea : saya fikir pakcik ada hidap sindrom petry

Pakcik : bukan

Aleesya : kalau gitu pakcik mesti menghidap sindrom zovitski

Pakcik : tidaklah

Sofea : habis tu???

Pakcik : hrmmm..sebenarnya..pakcik terkentut dan terkucil tadi..hari ni,makcik kamu lupa pakaikan pakcik pampers sebab tu pakcik jalan terkangkang-kangkang

Sofea & Aleesya : ????

21 comments:

NM02 said...

muahahahaha!!!

Fathiah Hamim said...

hik hik hik bajet dah hebat tuhhh

sHi Ma said...

kihkihkih.. senyum pagi di blog kak bui (",)

Mr.Thinker@Ali said...

hahaha! dua2 salah. terkucil rupanya pakcik tu. ;p

Acik said...

lawak! kahkahkahhhhh ..

cikji said...

hahaha igtkan apa lah td

syiela said...

muahahahaha...

Niena Pengembara Ilahi said...

heheh pakcik tu pakai pampers rupanya :D

Pn. Sheila said...

hehehe... ingatkan apa tadi...

ajumohit said...

Alahai cian Pakcik tu

aanie said...

hahahah....kesian bakal doktor tu......

[sutera kasih] said...

jujur kali jak pakcik ya haha :P

.izzati liyana. said...

hahahahahha! aduhai, macam-macam. geli la seh terbayang.yekkk.

Wanie said...

haha..ape daa pakcik ni..kan dah tersalah diagnos..

fiq. said...

ekeke,,skemanye mereka berdua ni yerp..ops, mengaplikasi kan pembelajaran di luar,hehehe

azeelia azman said...

hahahaha.lawak!

:P

Gadis Butterfly said...

hahaha...
lawak2....

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sindrom yg disebutkan tu sumpah sy x penah dgr..hehe

athirah salleh said...

hahaa. ilang sikit sakit yang macam nak demam ni. (: thank you bui!

[sutera kasih] said...

wiwiwitt..background baru gik..pa mcm org sedih jak hehe

NOOR FATIN said...

huahuahuahua