Tuesday, August 9, 2011

Suara Misteri Di Telinga

pic from Google
sebab dah puas tidur siang hari sabtu tu
malam nya bui tak dapat tidur (padan muka..)
puas bui pujuk mata supaya tidur
tapi tak jugak berjaya

akhirnya dalam pukul 1 pagi macam tu baru bui dapat terlelap
tapi....tiba2 bui terdengar suara berbisik yang
jelas sangat dekat telinga bui

nak tahu perkataan apa yang bui dengar
"ALLAH HU AKBAR"
bui ingat kan hubby bui yang main2
tapi bila bui tengok dia,siap berdengkur lagi
takkanlah dia kan..

paginya terus bui tanya dekat hubby
ada tak dia buat macam tu dekat bui
dia cakap takder pun dia berbisik macam tu
dan dia siap cakap bui mimpi lah tu

kalau mimpi pun kenapa rasa macam real sangat
jadi,siapakah yang empunya suara misteri tu agaknya yer
eiii..tak taulah siapa
seram bila difikirkan..huhu
misteri tak..?

23 comments:

Anum said...

takutnya bui.. suara dari mane agaknya ek

Bui Junaidi said...

tak tau anum..secara tiba2 jer..masih terngiang2 suara lelaki tu..

azeelia azman said...

dye nak cakap laen kali jgn tido lelama siang3.nnty mlm3 xleh tido.hehe.

ajumohit said...

Hmmm ingatkan suara azan subuh menandakan tlajak sahur hehe

cik aisha said...

memang misteri...suara sape la tu agaknya..xkn khayalan kot dah mmg realkan.

Amni said...

hee... bukan poasa sikda benda2 mistik.. jadi, sikda pa yang memudaratkan ya insha allah... hiks..

syiela said...

DIA nak suruh bangun solat tahajud tu :)

myhatiku said...

erkk..misteri tuh..tapi okay lah,prkataan dye Allah hu akbar :)

[sutera kasih] said...

mungkin ada hikmah disebaliknya kak..kalimah mulia ya :)

sHi Ma said...

mungkin ada petunjuk dari NYA... banyak berdoa ye kak bui...

IkhAnif said...

ade lar tu Allah nak bagi petunjuk ape-ape.. >_<

harrazdani said...

mimpi kot...tp kalau saya saya suka sebab suara tu memuji kebesaran yang maha esa...tapi kalau sura sebut...mati kau!!! hahaha tu baru takut.kih kih

alif haris said...

malaikat tu kak bui :)
ajak qiam :)
hehe

Elih Japahar said...

Suara nak bangunkan bui tu haha! misterinya..

iefa ujang said...

waaaaaaaaaa....seram je.klu iefa mmg xleh tdo dahh

Bui Junaidi said...

korang...
mayb betul Allah nak bagi petunjuk,sbb ms bulan ramadhan ni bui mmg byk berniat nk berubah ke arah yang lebih baik..(sebelum ni mmg baik,tp nak jd lebih baik..hehehe)

WAHIDA ALIAS said...

seram jugak ni...

Syuxer said...

syuk ada petanda yang baik tuh..:)..

mungkin sudah tiba masanya akak bui pergi ke Kaabah kot..

seolah-olah bisikan tuh cam seruan suruh akak bui wat umrah or haji..mungkin akak bui akan menjumpai sesuatu kat sana..heheh manala tau kan..syuk agak je..heheh

apapun bisikan itu adalah berbentuk kebaikan..

Acik said...

seb baik 'AllahuAkhbar', kalu 'MaRabbuka' ke, uhhh, takotnyer!

alif haris said...

hehe .. betul2 :)
bulan ramadhan bulan rahmat ^^
takkan hantu lak kan hhuhu

aimie amalina said...

hayooo
kak buiii...

Pure Mahabbah Fillah said...

assalam..

hiihii my na sora x sedap d dgr tue yer...

meremang liang roma..huhu

Che Rosliza Che Mat said...

seramnya...mungkin suara roh kita sendiri...