Thursday, August 25, 2011

Segmen Tak Sabar Nak Raya

salam semua..bui nak bersegmen ni..sila layan..hehe
terima kasih pada Aien sebab sudi tag bui


segmen ni adalah anjuran Cik Azmira Yusof Tak Sabar Nak Raya


nak join kena jawab 10 soalan cepumas ni
soalan2 ni yang buat bui teruja nak join


Soalan 1
Baju raya untuk tahun ini bertemakan warna ?
>>> warna biru dan hijau
Soalan 2
Lokasi pertama anda kunjungi untuk beraya ?
>>> Rumah nenek selalunya
Soalan 3
Makanan kegemaran anda di pagi raya ?
>>> ayam masak sos (yang mak bui buat..sedap hingga menjilat jari kaki),lemang dicicah kuah kari / susu junjung,nasi himpit dicicah kuah kacang..pehhhh
Soalan 4
Lagu raya yang paling menyentuh hati
>>> Kepulangan Yang Dinanti , Aman Shah(ada satu masa tu adik tak dapat balik beraya,dengar jer lagu ni terus meraung..huhu)
Soalan 5
Berapa rumah anda akan kunjung pada hari raya pertama ?
>>> 1 jer..lepas tu ganti balik tidur yang tak cukup..hahaha
Soalan 6
Berapa pasang baju raya anda
>>> 7 pasang..kui..kui..sila jangan percaya..angan2 jer tu..2 pasang jer,cukup jangan membazir..*_*
Soalan 7
Adakah anda seorang perantau ?
>>> tidak,hubby bui perantau sebab kampung halaman nya jauh dimata..hihi
Soalan 8
Di pagi raya,part mana anda paling sedih ?
>>> part mandi pagi..hahaha..bui tipu jer..mestilah part bersalam-salaman bersama keluarga..masa ni lah teringat betapa banyak nya dosa dekat keluarga..lebih-lebih lagi pada hubby bui yang tersayang..hehe
Soalan 9
Menu di pagi raya dirumah anda ?
>>> ayam masak sos,daging masak hitam,lemang,kuah kacang,nasi himpit,sayur campur,nasi minyak..fuhhh,semua berminyak..tambah lemak..
Soalan 10
Kampung ibu/ayah anda raya tahun ini akan anda balik ?
>>> bui beraya di kampung hubby..nun jauh di Mukah..

Siap...serba sedikit info pasal hari raya bui..simple ajerkan..*_*
hari raya biar bersederhana ok..


ooopss..nak tag sapa yer..
tag semua yang datang lah yer
kalau ada yang nak join jugak klik SINI

11 comments:

Anum said...

anum suka jawapan utk soalan 3
sedaaaaaaaap

sha my heart said...

wah, nampak mcm sis tak sabar nak raya.. haha~

sha my heart said...

Eh, dah ada kad raya sha kat bawah tu. comel2..haha~ perasan pula.

azeelia azman said...

alamak kak..baju raya sama ahh.kaler ijau.hahaha.


slamat balik kg hubby kak bui ^^

kotak bulat said...

bj kb sepasg je..hehehe... wane biru je

Niena Pengembara Ilahi said...

hehehe segmen beria2 nk kelik kmpung nie :)

Wanie said...

menarik, tapi tak sempat nak join segmen..biskut raya tak siap lagi ni..hehe..selamat beraya ye akak :)

alif haris said...

masa sesi maaf bermaafan mst terbit juga air mata kan..huhu

Azmira Yusof said...

Thnks sudi join :)

Salam aidil fitri . duit raye jum sharee :)

Azmira Yusof

suka jawapan no 5 / same la kite ..

aiNa yaZiD said...

okay..no 3 tu best~! =)part sedih, memang minta maaf..bertakung air mata. hehehe..
selamat hari kak bui..(^^,) semoga raya tahun ni lebih bermakna.

Mya said...

wowweeee sy thn ni pakai kelabu =)