Tuesday, November 27, 2012

Petua Memutihkan dan Menguatkan Gigi

✿ Assalamualaikum..Salam Sejahtera ✿

hari ni tetiba terasa nak bagi petua pulak..lagipun petua ni nampak sempoi jer tapi amat berguna buat kita semua..ye la kan,siapa lah yang tak nak gigi kuat,putih berseri dan mulut tak berbau..korang nak..?bui tak nak..hehe..so jom sama2 kita amalkan,insyaallah berkesan..^_^




[ Petua Memutihkan Dan Menguatkan Gigi ]


Ambil sepotong halia dan sesudu garam kasar, tumbuk sehingga lumat. Tambahkan sedikit air dan bancuh hingga sebati. Kumur dengan air bancuhan ini setiap kali selepas menggosok gigi sebelum masuk tidur.


Amalkan setiap hari.Gigi anda bukan sahaja akan putih dan kuat malah mulut anda akan berbau wangi.


tapi,jangan lupa gosok gigi sebelum tidur taw..hehe


Take Care..♥..

30 comments:

zaty said...

waah boleh try..lagi murah daripada pegi buat proses whitening dekat klinik. :)

fandyz said...

wah..patutlah gigi bui kuat dan sihat hihi :) thanks for sharing..

Cik Zaniff said...

buat tertelan air tu..habiss..
hihi

Kniedaz said...

Bagusnya petua ni boleh amalkan

yaya ade said...

halia n garam? err mesti tdk sedap :p

Mira Adzlia said...

time ksh share..mmg tgh cri psl ni :)

Kesuma Angsana said...

wah ada juga ye, tq share ok!

Wak Gelas™ said...

wak pon selalu gosok gigi jugakkk.. ehhHHe

SURIA AMANDA said...

wah..thanks for sharing..mudah dan murah

are_lin@yu said...

hihi rsa halai tu yg ssh sikit tu..hihi..tp blh cba ni..hihi

maszmadi said...

oho, senang nak buat n mudah nak diamalkan... tapi kat umah jarang ada halia.. huhu sadiskan..

Dikbi Kamaruddin said...

wow...petua bagus ni...tak yah bayar mahal2 kat dentist..hihi

syiela said...

senang je boleh amalkan ni :).. tapi kena rajin sikit la kan

Deqla manjew said...

haha.. bgs petua ni..tp apa2pun mmg kena gosok gigi la jugak kan..

mia izzati said...

hehe simple jekkk petua nuiihhh..baguih gakk...

aTieYusof Family said...

wah.. tQ for info...
boleh amalkan ni..senang jak kan..hehe:)

IntaNBerliaN said...

ooo guna halia... thanks kak bui

PRINCESS FARISHA said...

singgah sini nak jemput join segmen : http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2012/11/pencarian-bloglist-musim-1-diari-farisha.html

CikNana said...

x pula pernah aku pakai garam garam nii..bgus petua.hehe

Nur farahiza said...

thanks 4 sharing kak bui , ye jangan lupe gosok gigi sebelom tido , hehhe

Aju Mohit said...

mudah petua ni bui, boleh diamalkan, sambil memasak smbil gosok halia dan garam ke gigi hihi

wantie said...

petua bagus ni. gigi saya karat sebab suka minum kopi. hehehe...

tengoklah meletup tu.judge sendiri bila neelofa ketawa...

intanfirdaus247 said...

hehe..tq kak bui bg petua nih..gigi kak bui mesti mantap dan sihat nih kan kan ..heheh

zOeY zAu YaH said...

yeaa petua hihi

Si Matatajam said...

Nak try lah...

Nurmujahidah Ismail said...

yup kak,, segment syg,, hehe,, ye ke berkesan ni,, tapi mls la pulak nak tumbuk2,, hehehe

Mimie said...

wah boleh try lepas nih

mama aryan said...

petua bagus ni

Dunia Wilma said...

Wilma nak cuba lepas nie :-)

Anonymous said...

lepas kumur dgn air halia tu, nak kumur lg dgn air ke, biar gitu je smpi esok pagi?