Friday, January 4, 2013

Anugerah Juara Lagu Ke 27

✿ Assalamualaikum..Salam Sejahtera ✿


setelah kebizian bagai kan menteri,akhirnya bui baru dapat buat entry baru malam ni..sadis sungguh bila menjadi seorang wanita yang berkerjaya dan berkeluarga ni..ke hulu ke hilir macam tak cukup waktu jer..dengan kerja kat sekolah,dengan anak2 yang dah mula bersekolah,dengan kerja2 kat rumah lagi..uhuksss..'kepak' sungguh rasanya..korang yang sama seperti bui fahamlah macam mana situasinya kan..




tapi dalam kebizian yang amat,bui tak lupa pada AJL KE 27 yang akan berlangsung pada 6.1.2013 iaitu pada hari ahad ni..mana boleh lupa beb,penyanyi kesayangan bui ikut bertanding..kalau untuk AJL KE 26 bui dengan terernya telah dapat meneka siapa yang menang tapi tahun ni bui x berani nak meramalkan siapa yang akan menjulang piala AJL ke 27 sebab saingan semua hebat2..



walaupun bui peminat Hafiz tapi dalam hati bui ni kuat mengatakan bahawa lagu TEMAN PENGGANTI akan menjadi juara..suara Black power habis,sampai meremang bulu ketiak...ooopsss,bukan bulu ketiak,bulu roma..hahaha..goose bump kata omputeh..lagu tu bukan setakat penyanyi nya bersuara power tapi lirik lagu nya best sangat..


LIRIK LAGU TEMAN PENGGANTI

Ketawa bersama menangis bersama
Ku bersumpah harap kita
Mati pun bersama

Sejak dua menjak ini
Makin kerap ku diganggu visi
Bila celik, juga bila mimpi
Aku nampak kau, tapi bukan aku yang di sisi
Dia membelaimu dengan izin dan permisi
Sentuhan katanya semuanya kau iakan
Sentuhan jari kau diamkan dan biarkan
Aku redha walau tidak ku damba
Walau hampa semuanya dah dijangka

Beberapa purnama dulu cinta bertahta
Kenangan dibina kita indah belaka
Ketawa bersama, menangis bersama
Ku bersumpah harap kita mati pun bersama
Namun hakikatnya, bukan mudah
Aku sembunyikan gulana-gundah
Segalanya kan berubah
Dengarkan apa yang ku mahu luah

*Rahsia ini
Telah lama ku pendamkan
Tiba masanya
Segala-galanya
Ku ceritakan
Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Dalam dunia yang maya, prejudis dan bias
Kita tak terlepas dari terkena tempias
Rimas, ditindas, sembunyi dalam puisi dan kias
Tidak kau bidas, tak berpaling walau sekilas
Hanya kau yang tahu kodeksku yang kompleks
Dalam disleksia cuba kekal dalam konteks
Bila dunia seolah tak memahami
Kau sudi selami, dalami dan mengalami
Setia mendengar, sentiasa hadir
Ingat setiap ulangtahun, setiap hari lahir
Tiba pagi Syawal, kaulah yang terawal
Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal
70 000 hijab harus ku singkap
Ku sorok kitab balik tingkap penjara hinggap
Dalam diam ada, seorang yang ku puja
Kau teristimewa tapi dia yang sempurna

Ulang *

Sejak dua menjak ini, ku mencari fungsi kewujudan
Dalam persekitaran yang penuh kejumudan
Terperangkap dalam jasad, ku keliru
Mujur ada kau si peneutralisasi pilu
Namun aku tetap murung, berkurung
Tubuh makin susut, menunggu tarikh luput
Komplikasi di halaman rusuk kiri
Makin sukar nak bernafas, nak bergerak, nak berdiri

Lagu ini yang terakhir aku sajikan
Kalau rindu nanti bolehlah kau nyanyikan
Jaga diri, jangan makan hati
Yang patah kan tumbuh, yang hilang kan berganti
Bilik dah ku kemas, katil dah ku rapi
Cincin, kunci, dompet dalam laci
Ada sikit wang, itu saja baki
Moga-moga cukup untuk majlis itu nanti

Aku kan pergi
Bertemu kekasih abadi
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

dan ini merupakan barisan finalis AJL ke 27..
sama2 kita tonton nanti yer


Idola - Azlan & The Typewriter
Komposer : Audi Mok
Penulis Lirik : Azlan

Pelangi Senja - Stacy
Komposer : Taja
Penulis Lirik : Tun Teja

Anak Kampung Jimmy Palikat & One Nation Emcee
Komposer : Jimmy Palikat
Penulis Lirik : Jimmy Palikat

Terukir Di Bintang - Yuna
Komposer : Yuna
Penulis Lirik : Yuna

Ombak Rindu - Adira & Hafiz
Komposer : Nurzaidi Rahman
Penulis Lirik : Nurzaidi Rahman

Tanpamu - Amir Jahari
Komposer : Amir Jahari
Penulis Lirik : Amir Jahari

Lagu - Bedroom Sanctuary
Komposer : Bo Amir Iqram
Penulis Lirik : Bo AMir Iqram

Teman Pengganti - Black & Malique
Komposer : Malique
Penulis Lirik : Malique

Ku Akui - Hafiz
Komposer : Ajai
Penulis Lirik : Ajai

Simetri - Hazama & Amy Search
Komposer : Audi Mok
Penulis Lirik : Firdaus

Andai Ku Bercinta Lagi - Mojo
Komposer : Edry Abdul Halim
Penulis Lirik : Edry Abdul Halim

Patah Seribu - Shila Amzah
Komposer : Shila Amzah
Penulis Lirik : Shila Amzah


NOTA BUI
sekali lagi entry panjang berjela2..hihi..harap sabar membacanya


Take Care..♥..

15 comments:

Mimie said...

akak minta black yer....sy shila amzah tp tak kisah lah sape pun yg menang nti..jnj tgk

Aju Mohit said...

mmg nak kene tgk ni ;)

Mira Adzlia said...

suke jugak lgu teman pengganti tu..mmg meremang bulu roma klu dgr...huhu....lg 1, pelangi senja..syahdu...huhu

QasehnyaRania said...

as-salam..
sama2 kita nantikan :)

QasehnyaRania said...

terukir di bintang digantikan dengan Aizat Amdan :)
yuna tak dapat balik..huhu

Mia Kassim said...

memang paham dengan kesibukkan tu...sya pun sma...hehe
memang minat lagu ni...menusuk kalbu senikata dia....

Mieya Atiera said...

Tak dapat nak tengok. Sedihnyaaaa T.T

Misz Mieza said...

Tengah tengok perfomance Black - Teman Pengganti.. =)

Dikbi Kamaruddin said...

ala kak, black tak dapat juara.. tp x kisah la kan... congrats to Yuna

Fifi Nadhrah said...

tak sempat tengok sebab sibuk buat cake.. tengok kejap2 macam tu je kak bui..

HeNRieTTa JoSe said...

rietta tgk separuh separuh jew....

Kesuma Angsana said...

semuanyer terbaik lah

Ema Blog said...

tak tengok pun..

Bui Junaidi said...

@Fifi Nadhrah BUAT KEK APA TU?NAK SIKIT BOLEY..^__^

shidaR said...

best juga lagu tu kak bui ;)