Saturday, February 11, 2012

Mari Amalkan Cara Hidup Sihat


hik..hik..tetiba terasa lucu pulak bila baca tajuk entry bui kali ini..bukan nya apa,sebelum ni tak pernah2 bui amalkan cara hidup yang sihat..tiba2 boleh ajak korang amalkan cara hidup sihat pulak..

kalau makan,hentam kromo jer,asal sedap dan janji kenyang..bersenam apatah lagi..asyik buat senaman jari jemari jer..

sekali..bila buat pemeriksaan kesihatan..hambekkk kauuu..terus kecut perut..BACA ENTRY INI

dan oleh itu,mulai saat dan ketika ini..cehhhh,macam tajuk lagu pulak dah..bui telah bertekad nak mengamalkan cara hidup yang sihat

dah tak mau makan makanan yang mengandungi kolestrol tinggi..nak minum air suam banyak2..nak elakkan minum air sejuk (air batu) then yang paling penting adalah bui nak mula bersenam

sebagai permulaan buat pembakar semangat bui telah beli ini


hanya mampu beli ni jer..*__*

kasut sukan Power..beli dekat kedai Bata

untuk jogging bersama hubby dan anak2..nak keluarkan peluh2 jahat dalam badan

dan bui telah beli jugak satu alat senaman..nanti bui ambil gambar letak dalam blog yer..hehe


15 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

K.atie nak ikot Bui g jogginggggggg...!!

hudahassan ^^ said...

hehe . tahniah lah puan bui ! takpe , mule2 jogging , lepas nih boleh aktif dlm sukan pulak . :)

Masz Sidek said...

kmk cam ya juak kak... mun rasa nak makan... makan... dah la nak bersenam malas... kurang minum air mati... mala jak minum air manis ngan air sejuk... huhuhu... mok diubah juak tabiat kmk ya... k masa depan..

Munnafendy said...

wahhh selamat bjogging ye kak bui! sy lama dh tak buat aktiviti ni..kasut pun bhabuk dh kot =P

ajumohit said...

Azam yg bagus ni bui, Aju pon jarang2 jogging tp hubby wajib tiap2 mggu, susah nk turun berat bdn skrg ni huhu

Azhafizah[フィザ] said...

selamat mengamalkan gaya hidup yang sihat dengan beriadah.^___^

AmirFX said...

Haha.. Sama jenama kasut pakei kmk juak... P kasut kmk bedal kmk k men bedmenten.. :D

Pn. Sheila@CC said...

syoknyer berjogging... dh lama x jogging...

Cik Rose Cute said...

cik rose dah dekat sebulan jogging hehehe...bagus la bui...berjogging...

kasihredha said...

akak selalu salah beli kasut...bila pakai sure tak selesa..last akak pakai kasut croc je unk exercise :)

IntaNBerliaN said...

sy bab bersenam tu mls sikit... adoiiii... sihat nak bersenam mls.. nilah pesennya..hihii

Nisa Greennnpanda said...

wah..bgusnye kak bui, dh bli ksut, pasnie leh aa jogging slalu..

bile aa sy nie nk start senam, huhu~.. T_T

alif haris said...

selamat berjoging dgn kasut baru hehe

LadyBird said...

salam kak bui.. tahniah2.. :D.. amalkan cara hidup sihat.. lady bile nth nk mula ni.. tp dh lama lady x makan maggie :P..

akak.. lady nk jemput akak tuk same2 mencari pemenang bagi soalan kuiz ritu.. sorang jerk.. :D

wan nurul hezrina said...

caiok caiok..mesti semangat.kat pjayanie punyalah banyak trek jogging tapi den jo tak mo g jogging..huhu