Friday, February 1, 2013

Kemalangan Di Jalan Batu Kitang,Bau

✿ Assalamualaikum..Salam Sejahtera ✿


kita layan gambar kemalangan yang berlaku pada Rabu lepas (30.1.2013) di Jalan Batu Kitang yang melibatkan seorang jururawat..SUMBER BERITA










kalau korang nak tahu,jalan inilah yang bui lalui setiap hari kalau nak ke tempat kerja bui iaitu di SMK Bau..dan kalau nak tahu jugak jalan ni memang banyak lori yang akan lalu sebab sepanjang jalan nak ke Bau ada tempat dia orang angkut/ambil batu dan tanah..lori memang banyak,kalau dikira rasanya memang beratus-ratus lori yang akan lalu di sepanjang jalan ni setiap hari


kadang2 kan,kalau hujan jalan akan jadi kotor sangat sebab tanah2 dan batu2 yang jatuh berguguran di sepanjang jalan..sebab tu kereta bui selalu dalam keadaan comot-momot..baru cuci hari ni,besok dah kotor balik..huhu..dan jalan ni jugak agak bengkang bengkok,kemalangan memang selalu sangat berlaku..dah lah pemandu2 lori ni suka sangat bawak laju,pastu makan jalan orang sebelah lagi..eiii,ngeri sangat bila dikenangkan


tapi macam mana nak buat,ada jalan alternatif lain tapi jauh..kalau bui guna jalan ni perjalanan akan ambil masa 35 minit / 29km macam tu dan kalau guna jalan yang lagi satu,tempoh perjalanan jadi 45 minit / 35km..kan jauh beza nya tu..so,bui sangat2 bertawakal dan selalu berdoa semoga tak jadi apa2 yang buruk pada dahku yang lemah ini..insha Allah..


.............dikhabarkan................


kebetulan kakak kolik bui di sekolah ni merupakan kawan kepada nurse tu..dikhabarkan nurse ni tertidur semasa memandu sebab dia baru balik dari shif malam..tengah2 driving mayb terlalu mengantuk so termakan jalan sebelah..dikatakan jugak lori ni dah hon beberapa kali sebelum kemalangan..agak2 bui rasa memang lori tu dah memperlahankan kelajuan,kalau tidak mesti dah jadi kemalangan maut agaknya..eiii,nauzubillahiminzalik....


Take Care..♥..

15 comments:

Cik Nur said...

YaAllah....
takut nur tgk....
pemandu tu tak apap2kan...
alhamdulillah....

Tihara said...

moga selamat selalu yea, take care bui..
jln ni selalu kua news kan

Kniedaz said...

kalau saya, saya lebih rela lalu jalan jauh..huhu..kena keluar awal la..nasib baik tak jadi kemalangan maut..huhu

shida said...

esh..esh... kesian.. sungguh malang itu tak berbau.. so berhati2 di jalan raya ok...

nuyui a.k.a miss YUI said...

ya ALLAH... nurse kan tu?

Sally Yatiey said...

Teruk eh keadaan kereta ya..
macam ne lah boleh tertido semasa drive..

Yumida Huda said...

seram mek nangga pic ya eh..nang bena hoo are bau ya byk lori kuar masuk..laju gik ya..kdg2 gelik juak mek nk msuk simpang kpg lidah tanah ya..kan jln ya berbukit n bersimpang...

Anonymous said...

my sister inlaw punya adek. luckily patah kaki & tangan jak.seram kan.sedih jek tgk gmbr nie.huhu....

deno said...

ya allah.. ngeri bila tengok kemlangan mcm ni.. minta dijauhkan...

Ema Blog said...

akibat terlelap boleh akibatkan sesuatu kejadian yg buruk..mudah-mudahan jururawat tu, tak alami cedera yg teruk.

Amanda Suria said...

harap2 xde kecederaan yg teruk...

NoEn said...

teruk juga ye accident tu...
lalai sesaat, nyawa taruhannya...nasib baik beliau selamat...

Cik Que said...

malang x berbau...takut ngga gmbr ya..ngeri lu jk upa..

nik ros said...

bahayanya. tu la.kalau ngantuk jgn paksa diri drive

Che Rosliza Che Mat said...

memang bahaya...time mengantuk memandu..