Tuesday, September 13, 2011

Langgar Binatang Sampai Mati

selamat hari selasa semua..cuaca sekarang..MENDUNG..sejuk jer rasa..kalau dekat rumah ni mesti syiookk..faham2 ajerlah..tidur ler kerjanya..hihihi

hari ni bui nak cerita kat korang..kalau Anum kena langgar orang..semoga cepat sembuh yer Anum..bui pulak dah terlanggar 2 ekor binatang yang telah menyebabkan kematian..

cerita nya begini..kejadian berlaku masa bui dalam perjalanan balik ke Kuching lepas berhari raya di kampung hubby hari Jumaat 2 September 2011 lepas..kalau perjalanan pergi hubby bui yang drive..tapi oleh kerana hubby kena sakit mata (red eyes)..dengan berat hati bui pulak yang terpaksa ganti tempat dia..

masa dekat jalan Mukah ke Sibu tu..dari jauh bui dah nampak sesuatu dekat atas jalan..ingatkan ranting kayu jer jadi bui tak perlahankan kereta..bila dah semakin dekat baru jelas rupa2 nya yang bui sangkakan ranting adalah seekor ular kecil..

malangnya ular tu..sebab bui drive laju 90km/j..(laju ker..?)..bui tak sempat nak brek..kreeeekkkk (agak2 bunyi camtu kot..huhu)..penyeklah ular tu kena langgar..kesian ular tu tak pasal2 jadi mangsa..maafkan bui yer sang ular..bui betul2 tak sengaja..

lepas langgar ular..dengan perasaan bersalah..bui teruskan jer drive..anak2 dan hubby tak perasan bui langgar ular tu..sebab dia kecik jer kan..kereta memang takder efek langsung..tapi bui bagitau lah dekat hubby yang bui dah langgar sang ular..hubby cakap takper..biasalah tu kalau kita langgar binatang..

bila hubby cakap macam tu..barulah lega perasaan bui..tapi dengan tidak semena-mena tidak lama lepas tu bui terlanggar lagi seekor binatang iaitu kucing..kucing tu secara tiba-tiba berlari ke arah jalan raya..zasssss..

sekelip mata betul kejadian langgar kucing tu..bui memang tak sempat brek langsung..bila dah langgar bui perlahankan kereta..tengok2 kucing tu dah terkulai dekat atas jalan raya..sedihnya hati bui masa tu..terus rasa give up nak drive..

anak2 bui dan hubby pun terkejut dengan kejadian langgar kucing ni..masing2 diam seribu bahasa..lepas beberapa ketika baru kami masing2 bercerita pasal kejadian tu..hubby bui cakap takper dah ajal kucing tu nak sampai..huhu..kesiannya sang kucing..

inilah pengalaman pertama bui drive dan langgar binatang..sampai sekarang masih terbayang2 badan kucing tu dekat atas jalan..susah jugak nak lupakan peristiwa ni..maafkanlah bui yer sang ular dan kucing..bui betul2 tak sengaja..huhu..

lepas ni minta2 janganlah perkara ni berulang kali..kena lebih berhati2 drive kereta..baru langgar binatang..kalau langgar orang..tak taulah apa nak jadi..mesti trauma dan fobia nak bawak kereta rasanya..NAUZUBILLAHIMINZALIK..minta dijauhkan..

"ANDA TIDAK BOLEH MENCIPTA PENGALAMAN..ANDA MESTI MENGHADAPINYA"
~Albert Camus~

21 comments:

Cik Rose Cute said...

Hai! bui...tu baru langgar binatang...dah rasa tak sedap hatikan....cuba bayangkan langgar manusia....huhuhu mesti fobia dan tak tidur malam buatnya....entah2 mimpi si mayat tersebut....

Anum said...

ye la kan
comfirm rasa x sedap hati kan

Nurulhuda Zaharni said...

lame dh taksinggah. bui tukar layout ek? wah! kali ni lebih misteri

[sutera kasih] said...

huhu...kesian kucing & ular tu kan..tp xpala, dh ajal sidak..

ajumohit said...

takpe bui, kita tak sengaja kan, takpela jgn rasa bersalah sbb itu semua sudah takdirnya

Azhafizah[フィザ] said...

dah ditakdirkan mereka mati macam tu kak bui..jangan salahkan diri sendiri..perkara biasa yang tak disengajakan..jangan fobia pulak bwk kete tu..

nurul nadia nasir said...

nak buat cmne kak bui.dah sampai ajal diorg.lagi pun kak bui tak sengaja kan

kotak bulat said...

kalau kb, trauma gak la.. errr...

Niena Pengembara Ilahi said...

hmmm.. skang ni nina xpnah lgi nk langgar binatang.. nina slalu tgk ular kna langgar..xksian sgt tp kalo kucing kna langgar..kesiannye..rasa nk nangis je..bui xwat solat hajat semula ke?try wat solat hajat pastu siram kt tayar keta.. bumper,steering :D

Mya said...

erkkk... tp xpe bui, tak disengajakan...

Syuxer said...

x mengapa..kejadian yang tidak disengajakan..:).usah rasa bersalah..teruskan kehidupan seperti biasa tapi sentiasa berhati-hati dilain waktu..

Acik said...

kesian bui, tentu tergamam dan terkejut! tak apa, anggap itu sebagai pengalaman ...

faridah nazurah said...

ala kesiannya kucing tu.. lain kali elok2 bwk kereta ye :)

aanie said...

xpe, bui tak sengaja kan....tp mmg x sedap hati la kan...ular dan kucing lak tu....try buat mcm niena ckp tu..buat solat hajat...

sHi Ma said...

ajal dia depan mata kak bui, huhuhu.. jgn rasa serba salah sgt, kak bui xsengaja tue...

Amni said...

kamek pernah langgar ular.. memang pecut terus la.. takut ya.. ular bah.. tapi pusak sik pernah.. waa.. mok nangis kamek mun langgar pusak... huhu...

Acik said...

anda ditag ..

http://pimpintangan.blogspot.com/2011/09/aku-anak-malaysia-merdeka.html

Idah said...

Jangan gusar bui...polis tak tangkap masuk lokap nya langgar ular...tapi kesian pulak kucing tu...tp mcm suami bui cakaplah dah ajal kucing tu nak buat camane....harap kucing tu masuk syurga lah ya.....nak sedapkan hati aje.

azeelia azman said...

errrr naseb bekk kak bui & family takdak pape..even kak bui lggr binatang pomm. hehe.

TK said...

kesian kat kucing ngan ular tu...
tak apa la tu kak bui, tak sengaja kan?

Khairil said...

dah namanya kemalangan , lagipun binatang mana ada berfikir...tapi kesian juga ye bila kena langgar...berhati-hatilah ketika memandu...