Tuesday, September 27, 2011

Kisah Seluar Dalam Lama

psssttt..jangan salah anggap yer..
semalam tengah kemas2 almari..susun baju..susun seluar..susun tudung..susun tuala..susun..berapa banyak kali susun daaaa...hehe..

last sekali susun seluar dalam a.k.a spender..kalau di sarawak orang panggil seluar bip..sebut betul2..'soar bip'..lawak tak..tak lawak..?takper..*_*

tak taulah kalau dekat tempat lain panggil apa..

ok,cerita pasal spender ni kan..terdetik di hati bui nak bertanya dekat korang..

tapi sebelum tu jangan pulak fikir yang bukan2..jangan menyimpang fikiran tu yer..

soalan bui ni saja nak tau jer..sebab bui kalau nak tahu suka bertanya

soalan nya adalah..jeng..jeng..jeng..

"KAT MANA KORANG LETAK SPENDER YANG DAH TAK BOLEH PAKAI LAGI..?"
(kategori : dah koyak,tak muat lagi,dah ader taik lalat,getah rosak..apa2 lah asalkan tak leh pakai  lagi) 

apa punya soalan ni kan..tapi bui nak tahu jugak..hehe

sebab apa bui bertanya..mak bui selalu pesan..kalau spender yang tak leh pakai lagi,jangan buang..simpan..

tapi simpan dekat tempat khas lah..jangan campur dengan yang elok..lagi satu mak bui kata,kalau nak buang pun jangan buang dalam tong sampah..

dah tu buang kat mana..?ha..mak bui cakap gali lubang..dekat belakang rumah biasanya lah..gali secukup rasa,lepas tu letaklah bungkusan seluar dalam lama kat situ..

nanti lama2 seluar tu akan reput bersama tanah..

korang pulak macam mana..?buang terus atau ada cara tersendiri..cer citer...

kalau malu jangan jawab..hahahaha..*_*

13 comments:

AmirFX said...

Kito bakor jer!! haha..

SoLy SoLicious said...

kite pun bakar je..hee

NM02 said...

selamber buang dalam tong sampah bersama sisa makanan yang lain.. hehehe

Anum said...

buang je dalam tong sampah

Niena Pengembara Ilahi said...

msa stadi dlu kan.. kwn nina buat lap kasut hahaha

syiela said...

bakor je.. so org cuma nampak abu kat situ :)

sHi Ma said...

selalunya mak suh bakor je... kita bakor kita bakor (",)

Bui Junaidi said...

byk yg cakap bakar yer..*_*
baik,balik nnt bui pun nk bakar jugak..hehehe

exora said...

salam kenal..thanx, dah follow ni..

Azhafizah[フィザ] said...

kalau tak bakar,simpan je..tak pernah tahu lak leh tanam ke.Tapi tak pernah buang lagi..sayang kot walau dah lame..huhu..bahaye kalau orang terjumpe mase kite buang tu..kalau bakar ke simpan ke masih selamat lg

sharfielaz said...

kumpul n then tunok kata org tua...hhahahahah...mun dh d tanam ya...jgn lupak baca talkin...hahahaha...

Akio Kaiyo said...

Sy simpan kt muzium...

Akio Kaiyo said...

Sinpan kt muzium