Saturday, April 7, 2012

Petua Menyegarkan Wajah

✿ Assalamualaikum..Salam Sejahtera ✿

sesiapa yang nak buat wajah segar secara semulajadi,
apa kata korang try petua yang sangat simpel ini..

BAHAN-BAHAN
ais batu
epal hijau

CARA-CARA

1. Cuci dan potong nipis epal hijau.

2. Kemudian, rendamkan epal tadi di dalam air batu selama 5 minit.

3. Setelah itu, letakkan di muka dan biarkan selama 15 minit.

4. Anda akan dapat rasakan kesegarannya. Jika diamalkan selalu ia juga boleh melicinkan kulit.

TIPS TAMBAHAN

bagi ibu-ibu yang hamil,bagus kalau korang amalkan makan epal hijau ni sebab boleh mengelakkan anak terkena penyakit kuning..selain tu,mata anak akan jadi cantik dan bersinar..

selamat mencuba yer..*_*

22 comments:

JH said...

Wahh, nak cuba nanti. thanks for sharing ;)

AmirFX said...

Kmk tiap malam makan ais batu p epal jak sekda kmk makan... haha..

Aju Mohit said...

makan pon sedap tu bui kan cicah asam jambu tu pehhh

Cik Rose Cute said...

kalau mengandung..boleh amalkan nanti hihihi...petua yg menarik..

Azhafizah[フィザ] said...

memang segar kan..takpun guna air batu je pun ok kak bui..^^

Masz Sidek said...

mok kmk coba kelak kak...

Munnafendy said...

wahhh mmg fresh! sejuk je rasa tu

Maya Lisa said...

maya baru tahu,epal hijau membantu ibu mengandung. ingatkan nanti boleh buat otak beby kurang pandai...mekasih kongsi...!

Rtp Farra Arisha said...

akan saya coba nanti. :)

cikji said...

tengsss utk tips tang time hamil
even tatau bila la nak peknen hukhuk

Nisa Greennnpanda said...

wah..btul ke nie kak bui?
nk try aa nnti2, hehe.. XP

Aishah Jahirah said...

tak tahu pulak blh elak tkena sakit kuning baby...bagus petua ni kak bui...

Cik Kay Jue said...

hehe.. nice info kak bui..

tapi kalau ckj, akan ubah siki sampai langkah yg ketiga tu jadi siap tu dihidang dan makan.. hehe..>_<

kasihredha said...

info bagus ni
antioksidan yer

Ckin Kembaq said...

mak kata orang2 muda tak elok makan epal hijau.kalu orang2 dah dewasa atau pas kawin baru boleh makan epal hijau..dan saya tak igt sebabnya..hehehehe

shida'R said...

nice info kak bui leh cuba..btw shida suka mkn epal hajau ni :)

mama maman aka yana said...

good info.. thanks for sharing..:)

slm kenal..:)

HeNRieTTa JoSe said...

thanks for the share....sangat memerlukan dikala ini....hehehe....

Nazayiena said...

ma kasih atas petua tuk Bui....

[sutera kasih] said...

kelak kmk coba oyeahhh !!

IntaNBerliaN said...

thanks utk info tu kak bui... ptg ni jugak suh hubby beli epal hijau..hehehee

MamaEma said...

lupa nak ambil epal hijau kat hotel tadi...huhuhuhu