Tuesday, June 4, 2013

Petua Hilangkan Batuk Anak

✿ Assalamualaikum..Salam Sejahtera ✿


bui jumpa petua berguna ni di fesbuk,so nak share dengan korang jugaklah..^_^..bui dah try kat anak dara bui si Athirah,alhamdulillah kurang sikit dah batuknya..so,kalau anak2 korang batuk boleh lah try yer..inshaallah,sembuh..


PETUANYA...

Caranya mudah sahaja, ambil bawang putih, bakar sehingga kulitnya kehitaman dan lenyekkan ke dalam minyak masak atau minyak gamat. Sapukan ke dada anak anda.Lebih afdal di sapu sebelum tidur malam.

p/s:selamat mencuba semua


Take Care & Thanks For Reading This Entry..Take This

16 comments:

Nurzakiah Hanum said...

thanks for petua

- dieyana - said...

tq atas petua ni, nk cuba utk my cik kembar...:-))

- dieyana - said...

tq atas petua ni, nk cuba utk my cik kembar...:-))

D_08 said...

Insyallah....akan awok cube.....

PuanZaniff said...

kalo mak anak batuk..acane lak ye kak bui..huuu

Haryati Faizal said...

erm...1st time bc petua ni...nampaknya bley try...

Deqla Manjew said...

utk ank2 je ke? utk org dewasa bole try x?? huhuhu

Isabel Diaz said...

Nice sharing..

Isabel Diaz said...

Nice sharing..

Aju Mohit said...

good sharing bui, petua yang mudah utk dipraktik

Cik Nur™ said...

kalau untuk org dewasa boleh tak..

nuyui a.k.a miss YUI said...

trima kasih utk petua ni sis..

diana said...

dah cuba dah dulu..baru bubuh dah dilap nye dengan baju..geli katanya..heheh

Iha Zaliza said...

terima kasih atas perkongsian petua kak Bui.. iha kalau batuk mak suh makan aiskrim.. yg pelik, cepat je sembuh, hehe..

Che Rosliza Che Mat said...

petua bagus nie...sekrgkan musim batuk...boleh cuba nanti petua nie...

ummi zara said...

Petua yang sangat berguna...tq for sharing :)