Thursday, March 7, 2013

Dosa Dan Seksa Kerana Aurat

✿ Assalamualaikum..Salam Sejahtera ✿


Dia tengah tidur, tapi malaikat duk tulis DOSA dia 


Dia tengah solat, belajar, makan, mandi, malaikat tetap setia mencatit DOSA dia 


Dia tak buat ape2 pun 


 Pelik....


Tapi malaikat masih tak berhenti catit DOSA dia 


Ape salah dia? 
 Rupanya banyak mata2 sedang melihat gambarnya yang
TAK MENUTUP AURAT DI FACEBOOK


right-click, save image as..


 Setiap kali ada lelaki yg melihat,save, setiap kali itulah dosanya berTAMBAH. 


 Itu belum lagi bila meninggal, kat dalam kubur nanti, 
malaikat takkan berhenti seksa selagi ada lelaki atas dunia ni 
yang tengok gambar kita yang tak tutup aurat. 
Masa tu ape yang kita boleh buat? 


...NOTHING...


tetap dalam mood #pray for Sabah


 Take Care..♥..

18 comments:

Nurzakiah Hanum said...

:)

Zana Adieyza said...

perkongsian yg bermanfaat.. tq sebab mengingatkan.. :)

Kniedaz said...

ingatn untuk kita semua

Cik Nur™ said...

takutkan...walaupun kita buat baik, tapi ada aurat yg terdedah...tetap berdosa...

Amanda Suria said...

Nice sharing Bui..

CikZaniff said...

setuju dengan akak..rmai yg x amik tahu bab tu..

Kesuma Angsana said...

singgah dtg bila sakit berkurang. TQ doanyer ye

are_lin@yu said...

muhasabah diri...

Mia Kassim said...

Betul2 muhasabah diri.....

Nieyxzha Hassan said...

BETUL TU..DALAM TAK SEDAR DAH BUAT DOSA

cci said...

ske letak kartun jer... eheheh

nuyui a.k.a miss YUI said...

peringtn utk diri..

Ibu Lala said...

singgah sini. salam petang khamis..

NoEn said...

muhasabah diri..tq mengingatkan

Mrs Velentine said...

untuk peringtn dr sndri

Azhafizah Md Nor said...

terima kasih ingatkan saya.

Shida Radzuan said...

nice sharing kak bui..pray for LD ~

Che Rosliza Che Mat said...

Betul tue bui...Nice sharing..