Monday, February 21, 2011

Medical Check Up


hari ni tension betul..pagi2 lagi aku dh bgn..semangat nak pegi buat medical check-up..
sampai kat klinik pukul 8.30 camtu..
sekali daaaaaaaaaaa..tengok orang,mcm nak pergi konsert...
ramainya manusia...

aku ambiklah no giliran..290..ya ampun,aku tengok dekat kaunter pendaftaran baru no 45..
kompom sampai petang ni..dlm hati dh rasa nk balik jer..
nasib baik suami temankan,kalau aku sorang rasanya memang dh balik aku..
tunggu punya tunggu..tunggu punya tunggu..baru no 70..
ya Allah,aku dh panas punggung..

sementara tunggu,aku ajak suami pergi buat akuan sumpah dulu
tak sampai pun 10 minit..nasib tempat tu x jauh,jln kaki x sampai 5 minit..
dh selesai urusan kat pejabat residen,kami berdua patah balik ke poliklinik..
tengok nombor baru jer no 98...
dlm dok menunggu tu,adalah Hamba Allah ni dgn baiknya memberi no.143 kat aku..
mayb dier tengok,muka aku dh berkerut2 tunggu giliran..

alhamdulillah,rezeki jangan ditolak..
aku terus rembat no tu,dan of coz lah aku say tengkiu,..tengkiu..tengkiu kat org tu...
tak lama tunggu,turn aku pun sampai..

"g,bilik 17 dik..."dlm hati ku dh berkata,tunggu turn nk daftar punyalah lama..
alih2 dier suruh aku g bilik 17..kenapa tak cakap dr masa aku ambik no..
buang masa dan tenaga jer....

takper,wpun dlm hati bergelora..(mcm laut pulak..) aku pegi jugak kat bilik 17 tu..
ingatkan terus dpt buat medical check up,rupanya nurse tu suruh aku dtg balik 28/3 nanti atau aku pergi hospital bau,buat medical check up kat sana...

sabar jerlah aku...aku buat pilihan pegi jer lah HB,wpun jauh..30 minit perjalanan tu..
sampai jer HB,g kaunter nurse tu suruh dtg esok buat medical check up..
kalau aku tau,awal pagi lagi aku ke HB...

tu lah pengalaman aku nak buat medical check up..
semoga esok,semuanya berjalan lancar..

kalau korang nk tahu pasal apa aku nak buat medical check up...?
ehehe..aku dpt kerja GOMEN..tu pasal hari tu aku MENANGIS DLM KEGEMBIRAAN...

sekian jer..susah jugak nak mula2 masuk keja ni kan..byk benda nk perlu kena buat...

No comments: