Tuesday, March 15, 2011

Kisah My Prince

Inilah wajah2 My Prince a.k.a anak lelaki aku..

bersama kawan2 sewaktu program sekolah

masa konvokesyen pra sekolah

dia sebenar takut naik buaian ni,tapi aku paksa..wakaka..
tu pasal muka nerves semacam..

birthday FA tahun ni..kami sambut 4 beranak jer..
save bajet..

mesti korang tertanya2 kenapa dia pakai cermin mata kan..?sebelum aku bagitau,aku nak cerita dulu pasal anak aku ni..Firhan Adib nama yg aku bagi kat dia,dlm islam bermaksud 'kegembiraan yang beradab'..lahir pada 2 Januari 2006,sekarang dh 5 tahun..

aku kahwin dh 10 tahun,tapi rezeki dtg lambat..FA hadir selepas 5 tahun aku dan suami berkahwin..ms mula2 mengandungkan dia ni,mmg aku betul2 tak sangka dan perasaan gembira masa tu mmg susah nak digambarkan..bayangkan 5 tahun aku dan suami menunggu cahaya mata..sesiapa yg pernah mengalami situasi mcm aku,mmg tau lah mcm mana perasaan tu..

masa kelahiran pulak,aku mengalami sedikit masalah..due date pada pertengahan Feb,tapi FA tak sabar2 nak lihat dunia,sebab tu dia lahir awal..32 minggu/8 bulan,2 hari..doktor cakap kat aku,kalau boleh tahan,tahan dulu..mcm mana nak tahan,kalau dh sakit..bukaan pun dh 2cm masa tu..

aku dimasukkan ke hospital pada 31.12.2005,tapi kerana ada masalah FA lahir pada 2.1.2006..kalau dia lahir 1.1 kan best..wakaka..seluruh dunia cuti sambut birthday dia..tapi,syukur alhamdulillah,setelah aku bertarung nyawa,lahirlah FIRHAN ADIB ke dunia pada 5.01 pagi,2 Januari 2006..

sebab FA baby pre-mature,setiap 6 bulan kena bawak dia pergi hospital pakar buat pemeriksaan..masa FA umur 1 tahun 2 bulan,doktor bagitau mata dia ada problem sket..anak mata sebelah kanan FA juling ke dalam then dia jugak di sahkan rabun dekat..

jadi solution nya doktor suruh buat cermin mata utk betulkan mata nya tu..sejak tu lah FA pakai cermin mata sampai sekarang..degree cermin mata FA..?700..huhuhu...

2 comments:

Anonymous said...

Comel budak ni....

Unknown said...

..terima kasih..(",)